حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : هنگام ظهور فرج را خدا می داند و بس و هر که برای ظهور من وقتی تعیین کند دروزغگو است.


» » » » مشارکت مردم در انتخابات، پیش شرط هایی دارد

استاندار تهران با بیان اینکه قدرت چانه زنی و سیاسی هر دولتی متکی بر رای مردم است، مشارکت مردم را دارای پیش شرط هایی دانست و گفت: حق انتخاب را برای افراد قائل شویم و همین می تواند انگیزه و اعتماد مردم را نیز فراهم کند.

...

کاوش نیوز: «انوشیروان محسنی بندپی» در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان تهران افزود: دشمنان نظام هر روز توطئه جدیدی تدارک می بینند و قدرت چانه زنی و سیاسی هر دولتی متکی بر رای مردم است که این می تواند قدرتی برای چانه زنی نظام ما فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر امنیت انتخابات نیز باید مدنظر قرار گیرد و از اکنون تدابیر لازم را اتخاذ کرد تا انتخابات پرشور و کم حاشیه داشته باشیم.

محسنی بندپی با اشاره به موضوع مهم رقابت در انتخابات ادامه داد: هرکس باید رقابت سالم را مدنظر قرار دهد و حتما باید بر روی آن تاکید کنیم.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم و مورد تاکید است، هدف ما جدای از گرایش های فکری و سیاسی همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند باید رعایت اصل بی طرفی و صیانت از آرای مردم باشد.

محسنی بندپی افزود: این اصل پذیرفته شده شرعی، قانونی و اخلاقی است تا از امانت رای مردم بخوبی حفاظت کنیم.

استاندار تهران ضمن تاکید بر لزوم داشتن نگاه برابر با نامزدهای انتخاباتی گفت: باید خدمات و امکانات پیش بینی شده برای انتخابات به شکل برابر برای همه نامزدها در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: میانگین مشارکت در استان تهران 58 درصد بود که باید سعی کنیم آن را افزایش دهیم.

محسنی بندپی اعلام کرد: باید بتوانیم اعلام آمادگی کنیم که قابلیت برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی را داریم.

استاندار تهران خطاب به اعضای ستاد انتخابات استان تهران نیز گفت: در مورد هیات اجرایی انتخابات نیز از اکنون باید افراد معتمد، نخبه و بی طرف را شناسایی کنید تا دستمان برای معرفی این افراد به هیات نظارت کشور پُر باشد.

وی افزود: همچنین چینش تعرفه ها و صندوق های اخذ رای باید به گونه ای باشد که موجب ازدحام و تشکیل صف نشود.

محسنی بندپی یادآورشد: انتخابات مجلس شورای اسلامی که اسفند امسال برگزار می شود از مهمترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی کشور به شمار می رود و در پنج استان از جمله تهران نیز همزمان انتخابات میان دوره مجلس خبرگان برگزار می شود.

 

** انتخاب 35 نماینده در استان

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان تهران نیز در این نشست گفت: این استان برای انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی 6 حوزه انتخابیه دارد که باید 35 نماینده در نهایت برای مجلس انتخاب و معرفی شوند.

«شکرالله حسن بیگی» افزود: نکته مهم اینکه حضور و عضویت در ستاد انتخابات قائم به شخص است و اعضا نمی توانند افراد منتخب جایگزین یا نماینده معرفی کنند.

وی گفت: پیش بینی برای تعداد شعبه های ثبت نام و اخذ رای حدود هفت هزار مورد و مسئولیت تعیین آنها با هیات های اجرایی است.

معاون استاندار تهران گفت: در این دوره برای هر پنج شعبه یک بازرس انتخاب شده در حالی که در دوره های قبل به ازای هر 10 شعبه یک بازرس انتخاب شده بود و بر نظارت دقیق و جلوگیری از وقوع تخلف تاکید شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.