حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : بالاترين عبادت، عفّت شكم و شهوت است.


» » » » یادواره شهدا را سیاسی نکنیم

معاون فرماندار دماوند:

یادواره شهدا را سیاسی نکنیم

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند با بیان اینکه یادواره شهدا فرصتی برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: یادواره های شهدا را با بهره برداری سیاسی و تبلیغاتی خدشه دار نکنیم.

...

کاوش نیوز: شاهرخ جهانشاهی در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره های شهدا در شهرستان دماوند با اشاره به اینکه هدف یادواره های شهدا نهادینه کردن فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی در بین نسل جوان است، اظهار داشت: در شرایطی که دشمن تلاش دارد فرهنگ ها و اعتقادات دینی جوانان کشور را تضعیف کند، برگزاری این برنامه ها ضروری است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر معاندین نظام به دنبال ضربه زدن به این کشور و نظام هستند و هدفی جز تفرقه افکنی و تخریب افکار عمومی ندارند که لازم است محتوای یادواره ها را غنی تر کنیم.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و نیز میان دوره ای مجلس خبرگان در اسفند ماه سال جاری، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که باید توسط برگزارکنندگان یادواره های شهدا مورد توجه قرار گیرد، جلوگیری از حضور افرادی است که به دنبال بهره برداری سیاسی از این برنامه های فرهنگی و اعتقادی هستند.

 

**تجملاتی شدن یادواره های شهدا با اصل موضوع مغایر است

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند نیز در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره های شهدا، بیان داشت: بازخوانی وصایا شهدا، توجه به تمامی شهدای والامقام دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و غنی سازی محتوای برنامه ها ضروری است.

وی با بیان اینکه یادواره های شهدا جناحی و حزبی نباشد، ادامه داد: در شرایطی که برخی به دنبال اجرای سند 2030 با هدف ترویج لیبرال و سرمایه‌داری هستند، لازم است این برنامه ها بیش از پیش برای نسل سوم و چهارم انقلاب مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام فتاح دماوندی با تاکید بر پیگیری کنگره شهدا در شهرستان دماوند، گفت: برای هرچه بهتر برگزار شدن کنگره نیازمند زیرساخت های کافی و توجه به محتوای برنامه ها هستیم که دستگاه های متولی سرلوحه قرار دهند.

 

**خط حزبی در یادواره ها، خط ولایت است

قاسم ملیحی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند همچنین در این جلسه خط حزبی در یادواره شهدا را خط ولایت دانست و گفت: کسانی که از یادواره های شهدا برای اهداف و نیات خود استفاده می کنند به جایگاه شهدا خیانت کرده اند.

وی ادامه داد: سال گذشته مقرر شد 30 یادواره شهدا در شهرستان برگزار شود که 20 یادواره مربوط به بخش دماوند و 10 یادواره مربوط به بخش رودهن بود که از این تعداد 12 یادواره در بخش دماوند و 6 یادواره در بخش رودهن اجرا شد؛ همچنین دیگر برنامه ها همچون شعر و خاطره گویی نیز از دیگر برنامه های این بخش بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بنیاد شهید برای دانشجویان خانواده ایثارگر شهرستان دماوند 2 و نیم میلیارد تومان و همچنین 900 میلیون تومان ماهانه به خانواده معظم شهدا و ایثارگران حقوق پرداخت می کند، گفت: برای هرچه بهتر برگزار شدن این برنامه ها نیازمند حمایت مالی هستیم.

حجت الاسلام جمال هادیان، مسئول رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران نیز به برگزاری یادواره های شهدا در حسینیه ها، عدم طولانی بودن زمان برنامه ها و تاکید بر محتوا محوری یادواره ها، کم شدن موسیقی در یادواره ها، کم هزینه بودن برنامه ها، حضور تمامی اقشار جامعه، توجه رسانه ها و فضای مجازی به جایگاه شهدا و ... تاکید کرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.