حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نماز نور چشم مومن است.


» » » » مردم باید ببینند مسئولان هم فشارهای اقتصادی را تحمل می کنند

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز باید مردم احساس کنند اگر فشارهای اقتصادی را تحمل می کنند مسئولان نیز مانند آنان هستند.

...

کاوش نیوز: هاشمی در نود و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت فعلی جامعه تاکید کرد: هرگونه اختلاف، سوءاستفاده، سوء مدیریت و ناکارآمدی در اداره کشور در شرایط فعلی، از پشت خنجر زدن به انقلاب و کشور است.

وی گفت: نباید منابع محدود و فرصت های کمیاب در شرایط فعلی حیف و میل شود و با تشریفات، قبیله گرایی و سیاسی کاری خدمتگزاری به مردم تحت تاثیر قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: اگر مسئولان درست به وظایف خود عمل کنند به طور قطع از مردم یک صدای پر قدرت و طنین انداز در دفاع از ایران و منافع ملی در جهان شنیده خواهد شد.

به گفته هاشمی در شرایط فعلی و رویارویی با توطئه های بین المللی، تقویت دولت و حمایت از دستگاه های خط مقدم خدمت رسانی به مردم یک ضرورت است اما انتقاد سازنده و برطرف کردن اشکالات و برخورد با متخلفان نیز بهترین نوع حمایت و تقویت مسئولان است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: در حوزه مدیریت شهری نیز رویکرد شورای پنجم، کاهش هزینه های غیرضروری، مقابله با رانت خواری و افزایش خدمت رسانی است و از کارشناسان و اصحاب رسانه هم می خواهم با انتقاد سازنده ما را در این مسیر یاری دهند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه دوره پیش رو، مقطعی حساس در تاریخ انقلاب است اظهارداشت: وظیفه همه ما در هر جایگاه و مقامی است که نهایت تلاش خود را برای خدمتگزاری و تامین رضایت مردم و خداوند به کار ببریم.

هاشمی همچنین با گرامیداشت 13 آبان گفت: تقارن امروز که به عنوان روز مقابله با استکبار جهانی نامگذاری شده با آغاز دور جدید تحریم های ظالمانه دولت آمریکا علیه ایران، نشان دهنده حقیقت مهمی است و این موضوع را به جهانیان نشان می دهد که خودکامگی و سلطه جویی که خلق و خوی استکباری است حتی در برابر قوی ترین منطق ها و اجماع جهانی نیز عقب نشینی نمی کند.

وی وضعیت فعلی امروز جهان را نشان دهنده بلوغ دیپلماسی و اثبات حقانیت جمهوری اسلامی در 40 سالگی نظام دانست و افزود: بدیهی است این دستاورد بدون هزینه، تحمل سختی و فشارها به دست نخواهد آمد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: پیش از توافق برجام آمریکا توانسته بود با پرونده سازی علیه جمهوری اسلامی، قدرت های بین المللی نظیر اروپا و شرق آسیا و حتی روسیه و چین را با خود همراه سازد و اجماع را در شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران شکل دهد.

هاشمی اضافه کرد: اما با تدبیر نظام این اجماع و صحنه آرایی شکست و منطق جمهوری اسلامی و تعامل سازنده با نظام بین الملل توانست توافقی را شکل دهد که شورای امنیت با اجماع آن را تایید کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با تغییر سیاست در آمریکا خوی استکباری ایالات متحده تقویت و موجب شد که این کشور از توافق بین المللی برجام خارج شود؛ این اتفاق که نشان دهنده منطق و پایبندی محکم جمهوری اسلامی به تعهدات خود، بی منطقی و بدعهدی دولت ترامپ بود، صف آرایی جدیدی را در نظام بین الملل ایجاد کرد.

وی افزود: امروز در تاریخ نظام بین الملل، دو قطبی جدیدی تشکیل شده، دو قطبی منطق در برابر بی منطقی، صلح طلبی در برابر جنگ طلبی و پایبندی در برابر بی تعهدی است.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران، این دوقطبی پس از دو قطبی جنگ سرد حتی فراتر از دو قطبی مخالفت با جنگ خلیج فارس است چراکه بسیاری از شریکان آمریکا در آن اقدام خارج از سازمان بین الملل، امروز در کنار جمهوری اسلامی ایران در برجام مانده اند.

هاشمی اظهارداشت: اگرچه اقدامات، توطئه ها و دشمنی های دولت ترامپ، موجب ایجاد فشارهای اقتصادی بر ایران و در تنگنا قرارگرفتن بخش های آسیب پذیر جامعه ما شده اما نمی توان ابعاد مهم دیپلماتیک آن را نادیده گرفت.

وی ادامه داد: امروز در نظام بین الملل قدرت های جهانی نظیر اروپا، شرق آسیا، روسیه، چین و کانادا بدون استثنا در برابر آمریکا در پیمان و توافقی قرار گرفته اند و تنها مثلث شوم واشنگتن، تل آویو و ریاض بر طبل بی تعهدی می کوبند. قرار است در این جلسه شورا نامه فرمانداری تهران در خصوص اعتراض هیات تطبیق به مصوبه «مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» و یک فوریت طرح «الزام شهرداری به کاهش حوزه های معاونتی از 9 به حداکثر 6 سطح سازمانی و حذف پست های قائم مقامی، جانشین و مشاور در واحدها و شرکت ها تابعه» بررسی شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.