حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : کسی که از گناه توبه کرده مانند کسی است که گناه نکرده است.


» » » » شهرستان ری باید از لحاظ سیاسی مستقل شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان ری باید قبل از انجام هر کاری از لحاظ سیاسی مستقل و از سایه تهران خارج شود.

...

کاوش نیوز: محسن علیجانی زمانی روز دوشنبه در حاشیه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران و کمیته برنامه ریزی شهرستان ری با بیان اینکه آمایش سرزمین ری یعنی شناخت فرصت ها و پتانسیل های شهرستان و متناسب با آن برنامه ریزی کردن است، افزود: استانداری تهران در ابتدا باید هویت سیاسی و اجتماعی ری را مشخص کند و سپس به محوریت فرهنگی، صنعتی و کشاورزی آن توجه کند.
وی ری را شهری فرهنگی، مذهبی، باستانی و تاریخی عنوان کرد و گفت: این شهرستان ظرفیت عظیم گردشگری با نیروی جوان متعهد را دارد که باید این موضوع هم در تصمیمات مورد توجه قرارگیرد.
علیجانی ادامه داد: ری نباید مانند گذشته بارانداز مشکلات اقتصادی، اجتماعی،جمعیتی و محیط زیستی شهر تهران باشد، بلکه باید از لحاظ سیاسی و اجتماعی به جایگاهی که رهبر معظم انقلاب بعنوان قبله تهران یاد کرده است، دست یابد.
وی ادامه داد: نقشه راه و پلان شهرستان ری ابتدا باید در استان تهران مشخص شود تا فرماندار شهرستان بتواند برنامه های شهر را پیش ببرد و مردم ارتقای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را با پوست و استخوان خود احساس کنند.
وی یادآورشد: زمان آن فرا رسیده است که این شهرستان از زیر سایه تهران خارج شود و نمایندگانی مستقل در مجلس شورای اسلامی داشته باشد چرا که هیچ شهرستانی نمی تواند در سایه شهر دیگری به توسعه پایدار دست یابد.
وی افزود: لازم است تا بین تهران و شهرستان ری خدمات متقابل تعریف شود و این شهرستان نباید تنها خدمات رسان کلانشهر تهران باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر ٢٠ هزار جوان جویای کار در این شهرستان وجود دارد، تاکید کرد: ظرفیت عظیم کشاورزی و صنعتی این شهرستان باید با ایجاد شرکت های تعاونی، روستایی و شهری در راستای بیکاری جوانان به کار گرفته شود.
وی ادامه داد: ٢٠٠ هزار هکتار زمین منابع طبیعی در این شهرستان وجود دارد که باید از این ظرفیت عظیم کشاورزی در جهت رفع بیکاری جوانان استفاده شود.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از 860 هزار نفر از مهمترین شهرستان مذهبی و سیاسی استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران و کمیته برنامه ریزی شهرستان ری روز دوشنبه با حضور مقیمی استاندار تهران، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، علیجانی زمانی، ذوالقدر، نجفی و میرزایی نماینده های تهران در مجلس شورای اسلامی و معاونان استاندار تهران و جمعی از روسای ادارات شهرستان ری در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.