حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : دانشمندى كه از علمش استفاده شود ، از هفتاد هزار عابد بهتر است.


» » » » حل مشکلات حاشیه‌نشینان چابهار و کنارک از اولویت‌های وزارت راه است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: حل مشکلات مناطق حاشیه‌نشین چندین محله چابهار و چادران کنارک نیازمند ساماندهی فوری و از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است و نباید مردم این مناطق بدون امکانات رفاهی نظیر برق، آب، بهداشت و مدرسه زندگی کنند.

...

کاوش نیوز: علی نبیان در حاشیه بازدید از محلات حاشیه‌نشین چابهار و چادران شهر کنارک اظهار داشت: چابهار و کنارک موقعیت مناسب اقتصادی و تجاری دارند و توجه دولت برای توسعه این منطقه معطوف شده و طرح‌های توسعه‌ای نیز در حال اجراست.

وی بیان کرد: بررسی مسائل و مشکلات مناطق حاشیه‌نشین سواحل مکران توسط کارشناسان و مسوولان مرتبط انجام شده و بزودی شاهد آبادانی و ارائه امکانات برای مردم محروم خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: همراهی جوامع محلی با مسوولان نقش مهمی در توسعه و آبادانی هر منطقه خواهد داشت.

وی بیان کرد: سند اراضی عثمان آباد، مراد آباد، میرآباد و کنارک پیگیری شده و برای طرح اقدام ملی مسکن، زمین لازم تملک و در مرحله صدور سند است و این طرح ملی به عنوان یکی از راه‌های حل مشکل مسکن ساکنان چابهار محسوب می‌شود.

نبیان ادامه داد: چابهار با توجه به موقعیت خاص خود، یکی از مناطقی است که باید مورد توجه ویژه مسوولان قرار گیرد و حل مسائل حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده این منطقه از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ساخت واحدهای مسکونی در نقاط حاشیه‌ای چابهار بویژه مناطقی نظیر مرادآباد، کمب و نوار شرقی و غربی در نظر گرفته شده است بزودی شاهد حل مشکل حاشیه نشینی در این شهر خواهیم بود.

فرماندار کنارک نیز اظهار داشت: نیاز است تا محله چادران این شهرستان هر چه سریعتر ساماندهی شود.

حمیدالدین یوسفی افزود: کنارک از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و تجاری زیادی برخوردار است بطوریکه صیادان این شهرستان ۸۰ درصد صید سیستان و بلوچستان را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: عزم مسوولان این شهرستان برای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین جدی است و بزودی با اقدام لازم شاهد توسعه این منطقه خواهیم بود.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: بیش‌از ۷۰ هزار نفر در ۱۴ سکونتگاه غیررسمی و محلات حاشیه‌نشین این شهرستان زندگی می‌کنند.

رحمدل بامری حل مشکلات برق، آب، بهداشت، مدرسه و بهره‌مندی مردم از امکانات رفاهی را خواستار شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.