حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی و فنا و با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل می شوید.



تولیت آستان قدس رضوی:

نقطه قوت هر کشوری وحدت و اتحاد است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: نقطه قوت و پیشرفت هر کشور، ملت، قوم و قبیله‌ای اتحاد و وحدت است که این اتحاد و همدلی در سیستان و بلوچستان موج می‌زند.

...

کاوش نیوز: حجت الاسلام احمد مروی در دهمین همایش خورشید ولایت که در دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار شد اظهار داشت: دشمنان اسلام و قرآن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمام تلاش‌شان ضربه زدن به وحدت و انسجام مردم ایران بود تا از این طریق به اهداف شوم خود دست پیدا کنند که متاسفانه در برخی از نقاط نیز به نتایجی نیز دست یافتند.

وی بیان کرد: خوشبختانه با اینکه در سیستان و بلوچستان موضوع قومیت، مذهب و محرومیت را داریم دشمن نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند که دلیل آن تاثیرات حضور رهبر معظم انقلاب در استان و در کنار آن اصالت و غیرت مردمان سیستانی و بلوچ است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مردم سیستان و بلوچستان اجازه ندادند این خطه پهناور بستری برای حضور فتنه گران باشد.

وی افزود: مردم شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان در دفاع از کشور و انقلاب مبارزه و جان خود را فدا کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین مروی با اشاره به محرومیت‌های سیستان و بلوچستان، بیان کرد: در این استان محرومیت وجود دارد و این موضوع را همه قبول دارند اما نسبت به اول انقلاب تا کنون کارهای مختلفی انجام شده اما باز هم کم است.

وی با اشاره به سخنان مطرح شده در زمینه کمک آستان قدس رضوی به رفع محرومیت زدایی در سیستان وبلوچستان نیز وعده کمک تا حد مقدورات را داد تا بتوان فاصله های موجود در این استان را با سایر نقاط کشور کم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز گفت: یکی از نمونه‌های تجلی کمالات رهبری، توجه به سیستان و بلوچستان بویژه ایرانشهر است.

حجت‌الاسلام سید شجاع الدین ابطحی امام جمعه ایرانشهر نیز اظهار داشت: در قاب خاطرات مردم این شهرستان حضور رهبر معظم انقلاب می‌درخشد.

مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر نیز بیان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی، احکام اسلامی در کشور جاری است و آنهایی که می‌گویند حقوق بشر در کشور رعایت نمی‌شود از احکام اسلامی آگاه نیستند.

ابوذر کوثری معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: این شهرستان به برکت حضور رهبر معظم انقلاب کانون وحدت بین شیعه و سنی بوده و همچنان است.

مبارزات حضرت آیت الله خامنه‌ای علیه رژیم ستم شاهی و ارسال پیام تسلیت شهادت شهید آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند بزرگوار امام خمینی (ره) و برگزاری مراسم یادبود برای فرزند امام(ره) دستاویزی برای رژیم پهلوی شد تا در ۲۳ آذر ۱۳۵۶ماموران رژیم با حمله به منزل، ایشان را بازداشت کنند. پنج روز بعد در تاریخ ۲۸ آذر ۵۶ کمیسیون حفظ امنیت اجتماعی خراسان معظم له را به سه سال اقامت اجباری در ایرانشهر محکوم کرد که بلافاصله به مرحله اجرا در آمد.

هدف از این تبعید قطع ارتباط ایشان با مردم بود که البته نه تنها محقق نشد بلکه ارتباط بسیار نزدیک آیت الله خامنه‌ای با اهل تسنن و ارسال پیام انقلاب به یکی از دوردست‌ترین مناطق ایران را نیز سبب شد.

وقوع سیلی ویرانگر در تیرماه ۱۳۵۷ در ایرانشهر اگرچه ویرانی‌های بسیاری به بار آورد، ولی نتایج بسیار مثبتی به‌همراه داشت که به گفته‌ مقام معظم رهبری پس از انقلاب، از الطاف خفیه‌ الهی به‌شمار می‌رفت. این اتفاق علاوه بر ایجاد وحدت میان اهل تسنن و اهل تشیع، شرایطی را فراهم کرد تا موجب شناخت بیشتر مردم از رهبر انقلاب و نیز آگاهی بیشتر مردم از مبارزات سیاسی و آشنایی با چهره‌ انقلاب اسلامی شود.

با توجه به تجربه ‌ای که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از سیل شهرستان قوچان به دست آورده بودند، مدیریت تنها گروه امدادی را به دست گرفتند و با همکاری روحانیون دیگر شهرها، توانستند کمک‌های مردمی را به بهترین شکل ممکن در میان مردم سیل‌زده ایرانشهر تقسیم و بزرگ‌ترین پایگاه را برای حمایت و کمک به مردم سیل ‌زده ایجاد کنند.

رابطه گرم مردم با رهبر انقلاب پس از این واقعه باعث شد تا رژیم در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۵۷ به ۲۳۷ روز حضور ایشان در ایرانشهر پایان داده و آیت الله خامنه‌ای را برای گذراندن ادامه دوران تبعید به جیرفت کرمان انتقال دهد.

منزل که در خیابان ولایت ایرانشهر معروف به «بیت رهبری» واقع شده در سال ۱۳۵۶ محل سکونت مقام معظم رهبری بوده است این ساختمان در سال ۱۳۷۰ به عنوان یاد بودی از دوران تبعید مقام معظم رهبری به میراث فرهنگی اهداء شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.