حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : به مردم بگوييد بهتر از آن چيزى كه می خواهيد به شما بگويند.


» » » » سازمان ملل و کشورهای اروپایی به وظایف شان در قبال مبارزه با موادمخدر عمل کنند

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل گفت: سازمان ملل و کشورهای اروپایی همچون ایران به وظایف شان در قبال مبارزه با مواد مخدر عمل کنند زیرا این پدیده شوم عامل تهدید کل جوامع بشری است.

...

کاوش نیوز: غلامرضا گنجی در بازدید نماینده دفتر مقابله با موادمخدر و جرم و جنایت سازمان ملل در ایران و شماری از مسئولان از نمایشگاه دستاوردهای وزارت اطلاعات در عرصه مبارزه با مواد مخدر صنعتی در شرق کشور در تالار آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشگاه زابل اظهار داشت: مواد مخدر کل جوامع بشری را تهدید می کند و مبارزه با این پدیده مخرب نیازمند همکاری تمام کشورهای جهان است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و به تنهایی و با تمام توان در این عرصه تلاش می کند.

فرماندار زابل گفت: جوانان ما نه تنها برای نجات مردم ایران بلکه برای نجات تمام جوامع بشری از جان شیرین خودشان در راه مبارزه با موادمخدر می گذرند.

وی بیان کرد: ایران اسلامی در عرصه مبارزه با مواد مخدر از بهترین جوانان خود گذشته است تا جوامع بشری از این خطر در امان باشند.

گنجی اظهار داشت: با وجود اینکه افغانستان از دست طالبان نجات یافته است و بیش از ۴۴ سازمان از کشورهای مختلف در ان حضور دارند اما کشت مواد مخدر در این کشور به چندین برابر رسیده است.

وی افزود: برداشت و تولید مواد مخدر در افغانستان به بیش از ۱۲ هزار تن رسیده و این خطر جدی کل جوامع بشری را تهدید می کند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جوانان ما برای اینکه این میزان مواد مخدر به کشورهای اروپایی نرسد از جان خودشان می گذرند اما در مقابل نه تنها هیچ کشور اروپایی در این راه ایران را کمک نمی کند بلکه با تحریم های ظالمانه مانع انتقال تجهیزات و امکانات مورد نیاز می شوند.

وی تصریح کرد: کشورهای اروپایی حتی تجهیزات ایکس ری را که مختص شناسایی مواد مخدر است تحریم کرده اند.

گنجی تاکید کرد: سازمان ملل باید این موارد را بررسی و تحریم های ظالمانه در این رابطه را لغو کند زیرا کل جوامع بشری در خطر مواد مخدر قرار دارند.

وی تصریح کرد: سازمان ملل در قبال کارهایی که جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با مواد مخدر انجام داده و قابل جبران با هیچ چیزی نیست، چه اقدامی کرده است؟

فرماندار زابل گفت: سازمان ملل و کشورهای اروپایی باید تجهیزات فنی در مبارزه با مواد مخدر را در اختیار ایران قرار دهند

وی ادامه داد: چنانچه به تجهیزات روز مورد نیاز در کشف موادمخدر مجهز شویم مبارزه با این پدیده مخرب و شوم راحت تر و کم هزینه تر خواهد بود و نتیجه آن نیز عاید تمام جهان می شود.

نیروهای انتظامی، مرزبانی، سپاه و اطلاعات به طور شبانه روز در حال مبارزه با مواد مخدر هستند

 رییس دانشگاه زابل نیز اظهار داشت: ایران تنها کشور در جهان است که صادقانه و قاطعانه با مواد مخدر مبارزه می کند.

دکتر موسی بهلولی تصریح کرد: امریکا با حضور خود در افغانستان بستر تولید مواد مخدر در این کشور را فراهم تر کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه نقش مهمی در عرصه مبارزه با مواد مخدر دارد که باید نقش آن پر رنگ تر از گذشته دیده شود.

رییس دانشگاه زابل گفت: این دانشگاه آماده تشکیل کار گروهی مشترک با سایر دانشگاه‌های جهان در عرصه مبارزه با مواد مخدر است.

وی افزود: دانشگاه‌ها با توجه به تاثیر گذاری در حوزه فرهنگی می توانند نقش مهمی در عرصه مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.

بهلولی بیان کرد: دانشگاه زابل به دانشگاه‌های افغانستان پیشنهاد تغییر الگوی کشت را داده که این امر نقش مهمی در کاهش تولید مواد مخدر دارد.

وی تصریح کرد: برای کاهش تولید مواد مخدر در افغانستان باید به سمت کشت داروهای گیاهی که از سود آوری زیادی نیز برخوردار است حرکت کرد.

رئیس دانشگاه زابل اظهار داشت: سازمان ملل و سایر کشورهای اروپایی همچون ایران به وظایف و نقش خود در راه مبارزه با مواد مخدر عمل کنند.

وی ادامه داد: با همکاری تمام کشورهای جهان می توان کشت و مصرف مواد مخدر را به طور چشمگیری کاهش داد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.