حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.


» » » » حاشیه نشینی یکی از تهدیدهای مهم چند دهه اخیر در حوزه شهری است

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه زاهدان بعد از مشهد دومین مرکز استان حاشیه نشین کشور محسوب می شود، گفت: حاشیه نشینی یکی از تهدیدات مهم چند دهه اخیر در حوزه شهری است .

...

کاوش نیوز: محمدجواد حق شناس در نشست باز آفرینی پایدار شهری شهرستان زاهدان اظهار داشت: مسائل اقلیمی و جغرافیایی، خشکسالی، بیکاری و مواردی از این دست سبب شده امروزه در شهرهای بزرگ چون زاهدان شاهد رشد حاشیه نشینی و مشکلات این معضل باشیم.

وی ادامه داد: حاشیه نشینی در شهر زاهدان دارای مشکلات بسیاری چون آب، نبود زیربنای مناسب، مشکلات فرهنگی، سند املاک و مواردی از این دست است که باید به سرعت برطرف شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: عزم ملی و استانی خوبی برای برطرف کردن مشکلات حاشیه‌ای شهر زاهدان در نظر گرفته شده که با همکاری همه به ویژه مردم سرانجام خوبی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: راه حل های محلی و منطقه‌ای و استفاده از نظر بزرگان و مردم در برطرف کردن مشکلات حاشیه‌ای مهم است و شعار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر این مبناست که کاری به نتیجه خواهد رسید که توسط خود مردم انجام شود.

حق شناس اظهار داشت: امکانات بسیاری از طریق دولت برای رفع مشکل زیر بنایی، اعطای کمک‌های بلا عوض و تسهیلات بانکی و مواردی دیگر از جمله برنامه‌هایی است که برای رفع مشکلات مناطق حاشیه نشینی شهر زاهدان در نظر گرفته شده است.

وی شروع برنامه را براساس فاز بندی‌های مختلف دانست و افزود: طرح جامع و طرح تفصیلی منطبق با وضعیت موجود انجام شده و همچنان ادامه دارد و مشکلی وجود ندارد و هرچه سریع‌تر مشارکت افراد محلی و مردم صورت گیرد طرح نیز سرعت بیشتری خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان زاهدان نیز در این نشست گفت: حاشیه نشینی در شهر زاهدان یکی از مشکلاتی است که همواره در برطرف کردن آن تلاش شده و حال نتایج خوبی در این باره بدست آمده است.

ابوذر مهدی نخعی ادامه داد: نگاه به حاشیه نشینی شهر زاهدان باید به مثابه یک منطقه زلزله زده باشد چرا که مشکلات بسیاری در این مناطق وجود دارد که باید اساسی حل و برطرف شود.

وی بیان کرد: ۳۰ گروه از مسئولین مختلف طی سالیان متمادی از این مناطق بازدید کرده و با ابراز تأسف سعی در برطرف کردن مشکلات موجود داشته‌اند.

فرماندار شهرستان زاهدان تصریح کرد: مردم نقش مهمی در برطرف کردن مشکلات و پیشرفت کار دارند و بدون پشتوانه مردم نمی‌توان کاری را جلو برد.

وی اظهار داشت: برنامه‌های خوبی برای برطرف کردن مشکلات مناطق حاشیه‌ای شهر زاهدان در نظر گرفته شده که در نوع خود بی نظیر است و در صورت تحقق الگویی موفق برای سایر مناطق کشور خواهد شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست بیان کرد: حاشیه نشینی یکی از موضوعات ویژه در حوزه شهری زاهدان است که سرعتی بسیار فزاینده دارد.

علیم یار محمدی ادامه داد: ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در حوزه حاشیه‌ای شهر زاهدان زندگی می‌کنند که فاقد حتی یک مدرسه هستند.

وی تصریح کرد: دولت نگاه ویژه و تلاش‌های بسیاری برای برطرف کردن این معضل در شهر زاهدان دارد و کمیسیون های بسیاری در این باره تشکیل شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برنامه‌های خوبی برای مناطق حاشیه‌ای شهر زاهدان در نظر گرفته شده است که به زودی انجام خواهد شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.