حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نماز نور چشم مومن است.


» » » » طرح ارتقای سوادرسانه‌ای خادمان قرآن برای ارتباط بهتر با جوانان آغاز شد

معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پروش گفت: طرح افزایش سواد رسانه‌ای ۲ هزار خادم قرآن، عترت و نماز کشور، با هدف تقویت گفتمان آنان با نسل جوان، در حال اجرا است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: میکائیل باقری در حاشیه سفر به سمنان برای حضور در آیین افتتاحیه مرحله نهایی مسابقات دانش آموزی همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی افزود: ۲ هزار خادم قرآن عترت و نماز، شامل مدیران دارالقرآن‌ها و کارشناسان قرآنی در کشور وجود دارند که افزایش سواد رسانه‌ای این افراد منجر به گفتمان مشترک با دانش آموزان نسل جدید می‌شود و راه انتقال آموزه‌های قرآن به نسل جدید این است.

وی با بیان اینکه تفاوت زیادی در نگرش دانش آموزان نسل جدید با نسل‌های گذشته وجود دارد ابراز داشت: نسل های گذشته ۲ دوره قبل و بعد از تلفن همراه را گذراندند و از این جهت تطبیق این افراد با فضای مجازی مشکل بود در حالی که دانش آموزان هزاره سوم در زمانی متولد شدند که گسترش دسترسی به فضای مجازی بسیار عادی و همه‌گیر بود بنابراین زندگی و نگرش این دانش‌آموزان با نسل های گذشته بسیار متفاوت است.

وی افزود: موضوع مهم این است که معلمان، مربیان و بیان والدین نگرش و عادت و ادبیات خود را با دانش آموزان فعلی تطبیق دهند.

معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: علت بسیاری از اختلاف‌ها و چالش‌های بین والدین و دانش‌آموزان، نبود زبان مشترک بین آنان است بنابراین لازم است گفتمان مشترک بین این دو نسل ایجاد شود.

باقری ادامه داد: اداره کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش طرح افزایش سواد رسانه‌ای عوامل خود را در کل کشور آغاز کرد.

وی بیان کرد: طرح ارتقای سواد رسانه‌ای خادمان قرآن و عترت و نماز از مهرماه آغاز شد و برای اجرای آن سه مرحله مقدماتی پیشرفته و تکمیلی پیش بینی شد.

باقری گفت: مرحله مقدماتی با ۲ هزار نفر آغاز شد و در حال حاضر در مرحله پیشرفته جلسه چهاردهم است هر هفته ۲ محتوا آموزش داده می شود و با درخواست ۲ تکلیف عملی، آموزش‌ها بررسی می شود. ۱۰ گروه برتر دختر و ۱۰ گروه برتر پسر از مرحله مقدماتی کشوری به مرحله نهایی مسابقات قرآن دانش‌آموزی در سمنان راه یافتند و مرحله نهایی با اجرای برخط شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.