حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هر کس که دو روزش مساوی باشد باخته است.


» » » » دوربین ترافیکی و نظارتی در ۱۲ نقطه شاهرود نصب شد

شهردار شاهرود گفت: دوربین ترافیکی و نظارتی در ۱۲ نقطه این شهر نصب شده که شامل ۲۰ دوربین نظارتی ثابت، ۲ دوربین متحرک و ۱۵ دوربین ترافیکی پلاک خوان و سرعت سنج است.

...

کاوش نیوز: محسن احمدی در آئین بهره برداری از سامانه‌های هوشمند کنترل ترافیک شهری در مرکز پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان شاهرود، با بیان اینکه شاهرود نخستین شهری است که مجهز به سامانه هوشمند پایش و نظارت تصویری در استان سمنان است، افزود: در راستای بهبود عبور و مرور و سامان بخشی ترافیکی استفاده از این سامانه‌هوشمند بسیار موثر است.

وی تصریح کرد: برای تامین تجهیزات و تکمیل تاسیسات زیرساختی مرکز کنترل ترافیک شهرداری در جهت هوشمندسازی شهر اقدامات بسیاری انجام شد و تا کنون حدود ۲۷ میلیارد ریال هزینه شده و به عنوان یکی از بهترین مراکز سامانه هوشمند پایش تصویر معرفی شده است.

شهردار شاهرود با تاکید بر لزوم ایجاد پل ارتباطی بین مرکز کنترل ترافیک شهرداری و سامانه مستقر در راهور ناجا گفت: برای راه اندازی این سامانه حدود سه میلیارد ریال در راهور ناجا هزینه شده است.

احمدی، راه اندازی این سامانه را ضرورتی جدی برای نظارت بر امور ترافیکی عنوان کرد و افزود: وجود این سامانه برای بالا بردن امنیت شهروندان ضروری است.

وی مشکلات ترافیکی را یکی از دغدغه های مردم عنوان کرد و گفت: با راه اندازی این سامانه اطلاعات مورد نیاز برای طرح های ترافیکی آینده به دست آمده و برای کنترل حمل و نقل عمومی و بروز کردن اطلاعات ترافیکی در مسیرهای عبور و مرور داخل شهر کمک بسیار خوبی است.

شهردار شاهرود با بیان اینکه از زمان راه اندازی این سامانه آمار زیادی از سرعت‌های زیاد خودروها، سبقت از سمت راست و برخورد با عابر پیاده ثبت شده، افزود: آماربرداری دقیق توسط این سامانه می تواند به نجات جان مردم و آرام سازی جامعه کمک کند.

احمدی گفت: این طرح در ۶۴ نقطه با حدود ۲۷۰ دوربین ترافیکی و نظارتی انجام خواهد شد، گام اول آن از امروز عملیاتی شد.

وی افزود: تا کنون در ۱۲ نقطه ۳۷ دوربین‌نصب شده است و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری است.

شهردار شاهرود با بیان اینکه حدود ۳۰ میلیارد ریال مجموع هزینه این سامانه بوده خاطرنشان کرد: از این مبلغ ۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی از محل ثبت جرائم تامین شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.