حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.


» » » » مبارزه با گرانی نیازمند اقدام جدی مسوولان است

امام جمعه شاهرود گفت: مسوولان به جای انجام کارها غیر ضروری باید به دنبال اقدامی جدی برای مبارزه با گرانی باشند.

...

کاوش نیوز: حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه مدرسه قلعه این شهر، با اشاره به اینکه گرانی و تورم برای معیشت مردم مشکلات زیادی ایجا کرده، اظهار داشت: بخشی از این گرانی ها متعارف است و مردم هم تحمل می کنند اما بخشی از آن نامتعارف بوده و نتیجه کوتاهی مسوولان است.

وی همچنین با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید پیشرفت ها و دستاوردهای نظام را به مردم نشان داد، تصریح کرد: دشمن در این سال ها از راه های گوناگونی سعی کرد مردم ایران را به زانو درآورد اما هر بار با هوشیاری آنان شکست خورد.

خطیب جمعه شاهرود سازش، جنگ، تغییر از درون و بیرون و بازدارندگی را از جمله رویکردهای دشمنان برای رویارویی با مردم ایران برشمرد و خاطر نشان کرد: دشمن با تحریم به دنبال بازدارندگی است و این نشان می دهد که از ایران قدرتمند واهمه دارد.

امینی همچنین با بیان اینکه امروز دشمن با استفاده از جنگ نرم می خواهد باورهای اسلامی را به باورهای باستانی تغییر دهد، ابراز کرد: دشمن از راه تغییر باورها به دنبال تغییر افکار و پس از آن تغییر رفتار مردم است و این کار را در جریان انتخابات 88 نیز انجام داده و پیش از انتخابات افکار مردم را مشوش کرده بود.

وی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در آستانه شب یلدا و ترویج مصرف گرایی، یادآور شد: آموزش و پرورش امتحانات مدارس را بخاطر شب یلدا لغو و در اطلاعیه خود از کلمه 'باستانی' استفاده کرده، البته در نیت آنان شکی نیست اما چرا این کار را برای روزهای دیگری مانند 9 دی که برای ایرانیان غرورآفرین است انجام نمی دهند؟

امام جمعه شاهرود تأکید کرد: دشمن با تغییر باورها و افکار در چندین کشور به نتیجه رسیده و اکنون در ایران هم از این راه به دنبال تغییر ساختار است اما به دلیل بصیرت و آگاهی مردم کاری از پیش نمی برد.

امینی همچنین در بخش دیگر صحبت های خود ادعای آمریکا مبنی بر خروج از سوریه به بهانه پیروزی بر داعش را دروغی آشکار دانست و گفت: آن ها خودشان داعش را ساخته و حمایت کردند و اکنون هم آن را زیر پوشش دارند.

وی به مشکلات اقتصادی اروپا هم گریزی زد و ابراز کرد: دموکراسی و لیبرالیسمی که آن ها به دنبالش بودند دیگر جواب نمی دهد و باید تا دیر نشده فکری به حال خود کنند. عربستان هم پس از چهار سال کشتار مردم بی دفاع یمن اکنون به دنبال صلح بوده و امید است از این راه مردم مظلوم یمن نجات یابند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.