حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی و فنا و با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل می شوید.


» » » » انجام عملیات ساختمانی شبانه در اراک ممنوع شد

 انجام عملیات ساختمانی شبانه در اراک ممنوع شددادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: انجام هرگونه عملیات ساختمانی از قبیل خاک‌برداری، گودبرداری و تخلیه مصالح هنگام شب تا سپیده ممنوع است و در صورت گزارش شهروندان با خاطیان مطابق قانون برخورد می‌شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: عباس قاسمی افزود: براساس ماده ۱۲ قانون مقررات ملی ساختمان؛ هیچ شهروند، مالک و سازنده‌ای حق ندارد در اجرای پروژه ساختمانی موجبات آزار به همسایگان و عابران را فراهم کند و در صورت شکایت از وی باید در مراجع قضایی پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: انجام عملیات ساختمانی به خصوص خاک‌برداری با ماشین آلات سنگین در زمان استراحت شهروندان موجب سلب آسایش عمومی می‌شود و بر همین اساس به تمامی دستگاه‌های مسئول اعلام شده که از صدور مجوز برای عملیات ساختمانی وخاک برداری هنگام شب پرهیز کنند و در صورت صدور با مرتکبین برخورد قضایی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اراک بیان کرد: این اقدامات از طرف دادستانی در جهت حفظ حقوق عامه وحقوق شهروندی انجام می‌گیرد و برای این نهاد دادرسی چیزی مهم‌تر از تامین آرامش و آسایش شهروندان نیست.

قاسمی اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از شهروندن در روزهای گذشته با تماس به مراجع انتظامی و قضایی، به اجرای عملیات‌های ساختمانی هنگام شب اعتراض و شکایت داشتند که بلافاصله ماموران انتظامی به محل‌های مذکور اعزام و ضمن تعطیلی عملیات، مالکان به دستگاه قضایی فراخوانده شدند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.