حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : خداوند ، دشنام گوى بی آبرو را دشمن دارد.


» » » » گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان استان مرکزی از مرز ۲ میلیون یورو گذشت

گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان استان مرکزی از مرز ۲ میلیون یورو گذشترئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: بیش از یک‌هزار نفر در ۱۷۱ واحد فناور و دانش بنیان این استان فعالیت می‌کنند که گردش مالی این واحدها پارسال از مرز ۲ میلیون یورو گذشت.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: «محمد رفیعی» افزود: حمایت‌های پارک علم و فناوری استان مرکزی از واحدهای فناور به‌صورت بسته‌های آموزشی، معافیت‌های مالیاتی، عوارض گمرکی بر اساس ماده ۹ قانون حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان، آزمایشگاهی، کارگاه‌های شبکه‌سازی و پرداخت تسهیلات ویژه با نرخ بهره اندک انجام می‌شود.

رئیس پارک علم فناوری استان مرکزی با اشاره به خدمات شرکت‌های فناور در شیوع کرونا اظهار داشت: شرکت‌های فناور استان مرکزی در حوزه تولید کیت‌های تشخیص کووید۱۹، تولید ماسک n۹۵، تولید ماسک‌های معمولی به میزان هر روز ۵۰ هزار عدد، مواد ضدعفونی کننده گیاهی نانو، تشخیص سنجش تبِ غیرتماسی و تجهیزات اتاق عمل فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: تمامی خطوط تولید تجهیزات پزشکی شرکت‌های فناور استان مرکزی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی و با بهترین کیفیت ممکن تولید و به مراکز درمانی استان و استان‌های همجوار صادر می‌شود.

رئیس پارک علم فناوری استان مرکزی بیان کرد: تجهیزات پزشکی به صورت انبوه در واحدهای فناور این استان تولید می‌شود و در صورت نارنجی یا قرمز شدن استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا امکان تولیدات هر چه بیشتر نیز وجود دارد.

رفیعی، واحدهای فناور استان مرکزی را از موفق‌ترین واحدهای کشور دانست و گفت: ۱۴ شرکت فناور و دانش بنیان این استان با تولید انواع تجهیزات پزشکی در سنگر مقابله با شیوع کرونا، همکاری می‌کنند.

وی بیان کرد: طرح "جوان رشد" با هدف حمایت از پایان‌نامه‌هایی که منجر به تولید محصول و یا معرفی فناوری نوین می‌شوند در استان مرکزی آغاز شده و به پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد، ۱۲۰ میلیون و به پایان‌نامه‌های مقطع دکترا نیز ۲۴۰ میلیون ریال کمک مالی می‌شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.