حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بالاترین درجه بهشت فردوس است و اگر چیزی از خدا می خواهید فردوس را طلب کنید.


» » » » بیش از ۱۰ هزار چالش‌ استانی توسط دانشگاه آزاد استخراج شده است

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیش از ۱۰ هزار نظام موضوع از مشکلات و چالش‌های استان‌های کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی استخراج شده است.

...

کاوش نیوز: «احمد حیدری» در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در اراک، افزود: این نظام موضوعات توسط ۴۰۰ هزار دانشجوی دانش‌آموخته تحصیلات تکمیلی و ۲۴ هزار هیات علمی در راستای تحقق منویات رهبر معظم رهبری و رفع مشکلات مردم در استان‌های مختلف کشور در نظام پایش دانشگاه آزاد استخراج شده است.

وی ادامه داد: تمامی فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان دانشگاه آزاد برای توسعه و پیشرفت استان‌های کشور بر اساس نظام موضوعاتی که توسط این دانشجویان و هیات های علمی از ظرفیت استان‌های استخراج شده، انجام می شود.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در نظام پایش دانشگاه آزاد اسلامی تمامی ظرفیت‌ها و پیشران‌های استان های کشور از جمله کیف و کفش چرم در تبریز، منبت کاری در ملایر، گیاهان دارویی در بروجرد و صنعت، گردشگری و کشاورزی در استان مرکزی جمع آوری و نظام موضوعات بر اساس این ظرفیت‌های تهیه شده است.

حیدری گفت: تحقیقات انجام شده توسط دانشجویان و اساتید در نظام پایش دانشگاه آزاد برای تبدیل علم به ثروت در سال‌های آینده برای رفع مشکلات و توسعه دانشگاه، استان ها و کشور در اختیار مدیران استانی و کشوری قرار می‌گیرد.

وی شناخت مسایل جامعه و رفع این مشکلات را از جمله مهمترین رسالت های دانشگاه‌ها دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با تغییر رویکرد و تغییر و تحول‌های درونی این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی یادآورشد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال های ۹۱ و ۹۲ بیشترین دانشجو را داشته و شمار دانشجویان این دانشگاه به شدت در حال کاهش است که برای جبران این مهم باید توسط مسئولان و اساتید چاره‌اندیشی شود.

حیدری ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در سال مالی جاری با ۲۳۰ میلیارد ریال کسری شامل ۱۷۰ میلیارد ریال کسری در شهریه و ۵۷ میلیارد ریال کسری در هزینه‌ها روبه‌رو است.

وی گفت: هیات علمی و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی اراک باید با تبدیل علم به ثروت زمینه رفع مشکلات دانشگاه و مردم استان را در سال جاری فراهم کنند.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن ۲۲۴ هزار هیات علمی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو و ۲۰ میلیون مترمربع فضای آموزشی، کارگاهی و آزمایشگاهی تمامی ظرفیت‌های خود را در راستای رفع دغدغه‌های مردم و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب در اختیار انقلاب اسلامی و کشور قرار داده است.

مسئول دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های  استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ایجاد حیات علمی، امید و نظم در دانشگاه آزاد اسلامی از جمله راهکارهای توسعه و پیشرفت این دانشگاه است.

حجت الاسلام «مهدی ایمانی‌مقدم» افزود: بهره‌گیری و جذب سرمایه و حفظ هویت اسلامی از دیگر راهکارهای پیشرفت و توسعه علمی دانشگاه آزاد در کشور به شمار می‌رود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تقویت دانشگاه با ایجاد پارک علم و فناوری، حمایت از کرسی‌های آزاد اندیشی، اعتماد سازی و جلب مشارکت دانشجویان و اساتید، تکریم دانشجویان و بهبود امکانات فرهنگی و اجتماعی از جمله اولویت‌های این دانشگاه است.

«حسین کلانتری» افزود: کاهش مراحل اداری، ایجاد درآمدهای غیر شهریه ای، ایجاد پژوهشکده‌های جامعه محور، تجاری‌سازی یافته‌ها، تشکیل اتاق فکر با همکاری اساتید پیشکسوت و نهادهای دانشگاه، تنوع بخش درآمدها و تشکیل کانون بازنشستگان از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی اراک است.

در این آیین با حضور معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و برخی مسئولان استانی استان مرکزی از خدمات «عباس‌علی حیدری» تکریم و «حسین کلانتری» به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی معرفی شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.