حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : بپرهیز از این که خود را برای دیگران بیارایی و با انجام گناه به جنگ با خدا برخیزی


» » » » اشاعه فرهنگ امربه‌معروف جانمایه مکتب عاشورا است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اشاعه فرهنگ امر به‌معروف و نهی‌ازمنکر و تثبیت حاکمیت اسلام ناب محمدی(ص) جانمایه مکتب مقدس عاشورا و قیام حضرت سیدالشهدا(ع) است.

...

کاوش نیوز: آیت‌الله «قربان‌علی دری نجف‌آبادی» روز پنجشنبه در کلاس تفسیر قرآن کریم در اراک فزود: امام حسین(ع) با قیام خونین کربلا به انسان‌های مومن آموخت که وقتی اساس مکتب با خطر مواجه می‌شود در راه حفظ آن نباید از هیچ فداکاری دریغ کرد و می‌طلبد تا با تمام توان از آرمان‌های اسلام صیانت کرد.

وی ادامه داد: محرم و صفر فرصت بزرگ فرهنگی است تا تاریخ اسلام و گفتمان ایثار و شهادت در راه خدا به بهترین شکل برای مردم تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: امام حسین(ع) معلم جوانمردی و بصیرت دینی است و آئین‌های سوگ سالار شهیدان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که سیره آن امام همام و اهداف بلند وی در عاشورا برای مردم به‌صورت جذاب و اثرگذار مطرح شود.

آیت الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: امام حسین(ع) هدف اصلی قیام خود را تحقق امر به‌معروف و نهی‌ از منکر در جامعه ذکر کرده و این نشان‌دهنده اهمیت موضوع است.

وی توجه به نماز، فداکاری در راه مکتب، بردباری، وفاداری، حفظ عفاف و پاسداری از حجاب و دفاع از ارزش‌ها را از دیگر آرمان‌های امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: اگر اهداف امام‌حسین (ع) در جامعه و بین مردم نهادینه شود، جامعه اسلامی از برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی دور می‌شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.