حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : پنهان كننده كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشكاركننده كار بد سـرافكنـده است و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است.


» » » » دانشجویان نقش موثری در اقتدار علمی ایران اسلامی دارند

سرپرست دانشگاه لرستان با صدور پیامی به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو اظهار داشت: دانشجویان نقش بارزی در انقلاب اسلامی ایران و دوران پس از انقلاب نیز فعالیت‌های اثربخشی برای ارتقای شاخص‌های مختلف در رابطه با اقتدار علمی کشور داشته‌اند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: علی نظری روز سه‌شنبه در پیامی به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو بیان کرد: یاد و خاطره شهدای ۱۶ آذرماه را که در راه مبارزه با استکبار جهانی و دفاع از عزت و استقلال کشور، شهید شدند گرامی‌ می‌دارم.

وی اظهار داشت: حرکت دانشجویان در سال ۱۳۳۲ در مبارزه با استکبار جهانی و رژیم فاسد پهلوی، از جمله مقدمات مهم مبارزات منجر به انقلاب شکوهمند اسلامی بود.

وی ادامه داد: دانشجویان، نقش بارزی در انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام (ره) داشتند و در دوران پس از انقلاب نیز در صحنه‌های مختلف، فعالیت‌های اثربخشی برای ارتقای شاخص‌های مختلف در رابطه با اقتدار علمی کشور داشته‌اند.

نظری بیان کرد: آنچه اهمیت دارد این است که دانشجویان عزیز که از سرمایه‌های فکری و علمی کشور هستند بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری (حفظه‌الله تعالی) و محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بیشتر از گذشته، بکوشند اقتدار علمی ایران اسلامی همراه با معنویت و دینداری، تقویت شود تا نقش دانشگاه و دانشجو، یک نقش برجسته در زمینه‌ حرکت دانشگاه‌های کشور به سوی تمدن‌سازی نوین اسلامی، باشد.

سرپرست دانشگاه لرستان گفت: دانشگاه اسلامی، یک دانشگاه تمدن‌ساز است که در جهت عدالت‌خواهی، آرمان‌خواهی، استقلال‌خواهی، ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی حرکت می‌کند.

۱۶آذر به یاد سه دانشجو که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران شهید شدند، به نام روز دانشجو گرامی داشته می‌شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.