حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : بدانید که ما مراعات حال شما (دوستان و شیعیان را) می کنیم و هیچ گاه شما را فراموش نمی کنیم.


» » » » فتح خرمشهر کلید پیروزی نظام جمهوری اسلامی بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: بازپس گیری و فتح خرمشهر، کلید پیروزی نظام جمهوری اسلامی در جنگ بود.

...

کاوش نیوز: حبیب الله خجسته پور در جلسه ستاد گرامیداشت سوم خرداد در محل استانداری لرستان افزود: باید ایام الله مختلف از جمله سوم خرداد را با فضاسازی و تولید برنامه های فرهنگی همواره به نسل های مختلف یادآوری کرد.

وی افزود: پس از اعلام آزادسازی خرمشهر، مردم فارغ از دیدگاههای سیاسی، مذهبی و ملی به صورت خودجوش به خیابان ها آمدند و این رویداد را جشن گرفتند که این امر بیانگر ارزش این خطه از کشور برای آحاد مردم است.

وی با اشاره به حمایت دنیا و ابرقدرت ها از عراق طی هشت سال دفاع مقدس گفت: با توجه به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ' خرمشهر را خدا آزاد کرد' می توان نتیجه کرفت که آزادی این شهر آنچنان با عظمت بود که بدون اراده الهی محقق نمی شد.

خجسته پور با تاکید بر اینکه دغدغه های دفاع مقدس باید از جلسات خارج شده و شکل علنی پیدا کند، افزود: با توجه به تقارن ایام سوم خرداد با ماه مبارک رمضان، می توان از فضای معنوی ایجاد شده برای اجرای برنامه های این روز استفاده کرد.

وی بیان کرد: حضور مردم در برنامه های سوم خرداد باید ملموس باشد چراکه انقلاب و پیروزی در جنگ، بدون حضور ملت محقق نمی شود و امروز نیز مردم باید در این برنامه ها حضور جدی داشته باشند.

وی اظهار کرد: لیست شهدای لرستانی حاضر در عملیات آزادسازی خرمشهر( بیت المقدس) در هر یک از دستگاههای شهرستان احصا و از خانواده آنان دیدار و دلجویی شود.

خجسته پور تاکید کرد: همچنین با توجه به غیبت تعداد بسیاری از دستگاههای حاضر در ستاد گرامیداشت، دلیل عدم حضور آنها در این جلسه پیگیری و به صورت کتبی اعلام شود.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان لرستان نیز گفت: نقش لرستانی ها در عملیات بیت المقدس فوق العاده بود و چهار گردان از رزمندگان استان در این رویداد حضور داشتند.

سرهنگ حجت الله ناصرپور افزود: اگر نتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل های امروزی منتقل کنیم به همان اندازه پایه های نظام سست می شود.

وی خواستار تبیین الگوی رسیدن به فتح خرمشهر شد و گفت: تفکر عشق به امام خمینی (ره) و روحیه بسیجی خرمشهر را فتح کرد.

وی ادامه داد: عراق بیش از 35 هزار نفر نیرو وارد خرمشهر کرده بود تا با پیروزی در این جدال، بتواند اهرم سیاسی برای چانه زنی داشته باشد و جمهوری اسلامی را به عنوان کشور بازنده سر میز مذاکرات بنشاند.

سرهنگ ناصرپور افزود: این محاسبه عراقی ها به دلیل اینکه قدرت مردم ایران را نادیده گرفته بودند اشتباده بود چراکه 70 هزار نیروی رزمنده مردمی در خرمشهر حاضر شد.

وی با اشاره به اسارت 19 هزار و کشته شدن 16 هزار عراقی در عملیات بیت المقدس بیان کرد: رویکرد الهی - مردمی، بصیرت و مقاومت ملت ایران موجب پیروزی شد که باید به ابعاد این امر پرداخته شود.

در این جلسه برگزاری همایش و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا، نواختن زنگ مقاومت، پیاده روی عمومی و اجرای نمایش خیابانی از جمله برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر در شهرهای استان عنوان شد.

گفتنی است در جریان عملیات بیت مقدس 166 لرستانی شهید و 64 نفر جانباز شدند و 6 نفر نیز به اسارت نیروهای بعثی درآمدند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.