حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : پنهان كننده كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشكاركننده كار بد سـرافكنـده است و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است.


» » » » اقدام آمریکا علیه سردار سلیمانی جنایت علیه بشریت است

اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی و همرزمانش عملی مجرمانه و جنایت علیه بشریت و زیر پا گذاشتن قوانین و قوائد بین‌المللی است و شخص ترامپ به عنوان آمر این جنایت تروریست و مجرم بین‌المللی محسوب می‌شود.  

...

کاوش نیوز: نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، به جنبه حقوقی جنایت تروریستی آمریکا اشاره کرد و گفت: اقدام آمریکایی ها با دستور مستقیم رئیس جمهوری این کشور در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و همرزمانش کاری نامشروع، غیر قانونی و برخلاف اصول حقوق بین الملل است و قواعد آمره بین المللی erga ones را نیز نقض کرده است.

اقبال محمدی افزود: این اقدام عجیب و محیرالعقول در تاریخ روابط بین الملل کم نظیر است و تاکنون دیده و شنیده نشده که بالاترین مقامات سیاسی یک کشور دستور رسمی برای ترور مقامات کشورهای دیگر را در مکانی غیر نظامی و بدون موقعیت عملیات نظامی صادر می‌کند و می توان گفت قانون جنگل هم این چنین نیست.

وی یادآور شد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با دعوت رسمی دولت عراق و به صورت قانونی وارد این کشور شده بود و اصلا در موقعیت جنگی نبود که قوای مسلح آمریکایی حق عملیات نظامی علیه او و همراهانش داشته باشند.

محمدی تاکید کرد: ادعای پوچ نقشه برای کشتن اتباع آمریکایی نیز موجه جرم نیست و فاقد دلیل اثباتی و مبنای مشروعیت است و از نظر نظامی نیز کشتن افراد بی دفاع در کف خیابان و بدون آرایش نظامی، ترور و قتل بی شرفانه است و هنر نظامی محسوب نمی‌شود.

وی اظهار داشت: طبق منشور سازمان ملل متحد تجاوز به حریم هر کشوری به هر شکل ممنوع است و برابر ماده ۵۱ دفاع مشروع در مقابل تجاوز حق قانونی کشور صدمه دیده و در بند چهارم ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد، هیچ کشوری حق ندارد در روابط بین الملل به زور متوسل شود.

محمدی گفت: این اقدام وحشیانه و جنایتکارانه ترامپ مطابق اساسنامه دادگاه بین المللی کیفری تجاوز جنابت جنگی محسوب می شود و ترور افراد در حال خارج شدن از فرودگاه غیر نظامی و در اتومبیل غیر نظامی و خارج از موقعیت نظامی جز ترور وحشیانه هیچ معنای دیگری ندارد.

این نماینده سابق مجلس افزود: عناصر نظامی آمریکا حق اجرای دستور مجرمانه ترامپ را نداشتند، چون عملیات آنها در موقعیت نظامی و دفاعی نبود و دستور خودسرانه یک مقام سیاسی رافع مسوولیت کیفری مباشر جرم نمی‌شود.

محمدی تاکید کرد: رئیس جمهوری آمریکا قوانین داخلی این کشور را نقض کرده و بدون رعایت قانون اساسی و بدون مجوز کنگره مرتکب قتل شد لذا طبق قوانین داخلی آن کشور نیز مجرم است بنابراین کشوری که مدعی نظام حاکمیت قانون است باید نشان دهد جرم و جنایت در آن قابل تعقیب است.

وی یادآور شد: بدون تردید ملت ایران در واکنش به این اقدام تروریستی منتظر اقدام یا بی عملی دستگاه قضایی آمریکا و یا سایر کشورهای دیگری نخواهند بود و حق قانونی ماست که متناسب با این اقدام تروریستی واکنش متناسب و سنجیده، حساب شده، خردمندانه، قاطع و پشیمان کننده داشته باشیم.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکای جنایتکار و همپیمانانش به یقین بدانند شهادت حاج قاسم سلیمانی که سردار همه دل‌های امت بود باعث تقویت وحدت و همدلی شده و جبهه مقاومت را مستحکم تر کرده و پایان نحس حضور آمریکای جنایتکار در منطقه را فراهم کرده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.