حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : دو رکعت نماز شخص متاهل برتر از هفتاد رکعت نمازی است که شخص مجرد می خواند.


» » » » طرح داناب ۸۰ درصد در کردستان اجرا شد

طرح داناب ۸۰ درصد در کردستان اجرا شدمدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۰ درصد طرح داناب (طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب) در مقاطع متوسطه اول و دوم استان اجرا شده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: آرش آریانژاد اظهار داشت: این طرح توسط دبیران مدارس مقاطع متوسطه اول و دوم اجرا شده و روش‌های صرفه‌جویی در مصرف آب به ویژه بخش کشاورزی (آبهای زیرزمینی) به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

وی افزود: وزارت نیرو اجرای طرح یاد شده را در مقطع متوسطه اول به عنوان "داناب" و در متوسطه دوم با عنوان طرح "گسترش سواد آبی" برعهده شرکت‌های آب منطقه‌ای گذاشته تا از طریق تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش منعقد شده، اقدام به آگاه‌سازی نحوه استفاده بهینه از آب به ویژه در بخش کشاورزی در بین دانش‌آموزان شود، طرحی که شرکت آب منطقه‌ای کردستان، بخاطر اجرای خوب آن در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده هفت هزار و ۷۲۳ دانش آموز در قالب این طرح آموزش می بینند، اضافه کرد: در درسی به نام "انسان و محیط زیست" به دو صورت حضوری و غیرحضوری، چالش‌های آب مطرح می‌شود.

آریانژاد یادآور شد: داناب جزو برنامه‌های ۱۱ گانه طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای است که تاثیر بسیار خوبی هم در آگاه سازی دانش آموزان (به ویژه خانواده‌های کشاورز) و ایجاد حساسیت در آنان نسبت به استفاده صحیح از آب داشته است.

وی به استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی در دشت های شرقی استان اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح به صورت پایلوت در شهرستان‌های قروه و دهگلان آغاز شد و در بقیه شهرستان ها نیز اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان راه برون رفت از شرایط کم آبی و خشکسالی را همکاری مردم به ویژه کشاورزان با دستگاه‌های مسوول دانست و اضافه کرد: با کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی، می‌توان به راحتی آب شرب مورد نیاز شهری مانند سنندج را تامین کرد.

آریانژاد گفت: در فاصله سال های ۱۳۹۴ یعنی ابتدای طرح تعادل بخشی تا پایان سال ۱۳۹۸ به میزان ۵۰ میلیون متر مکعب، سال گذشته تقریبا ۱۱ میلیون و در سال جاری هم به میزان هشت میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.