حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : به مردم بگوييد بهتر از آن چيزى كه می خواهيد به شما بگويند.


» » » » یک هزار متر از سدهای آبخیزداری مریوان مرمت و بازسازی شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان از پایان عملیات مرمت و بازسازی یک هزار متر مربع از سدهای حوزه آبخیزداری این شهرستان خبر داد و گفت: برای تعمیر، مرمت و بازسازی سدهای ملاتی در مجموع بیش از ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

...

کاوش نیوز: شاهرخ محمودی اظهار داشت: با توجه به اینکه سدهای ملاتی سنوات گذشته بدلایل محیطی و طبیعی تخریب شده بودند، تعمیر و مرمت این سدها که نقش مهمی در حوزه آبخیزداری دارند در اولویت فعالیتهای واحد آبخیزداری قرار گرفت.

وی افزود: با شناسایی دقیق میزان سدهای ملاتی آسیب دیده توسط ناظران استانی و شهرستانی، یک هزار و ۱۶۰ متر مربع از این سدها در یکی از آبراهه های فرسایشی شهر «برده ره شه» این شهرستان با کمیت و کیفیت مناسب و طبق استانداردهای مصوب مرمت و بازسازی شد.

محمودی یادآور شد: عملیات آبخیزداری در این منطقه با اهداف حفظ آب، خاک، پوشش گیاهی، کنترل سیلاب و رواناب های حاصل از بارندگی و کنترل رسوب گذاری در دریاچه زریبار اجرا و با موفقیت به اتمام رسید.

وی اضافه کرد: از اصلی‌ترین فعالیت‌های اقلیمی و محیطی برای حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی، انجام فعالیت های آبخیزداری است و با توجه به اهمیت آبخیزداری و در اولویت قرار گرفتن فعالیت‌های آن، در ۲ سال اخیر اعتبارات آن از صندوق توسعه ملی تامین شده است. عملیات آبخیزداری شامل اقدامات بیولوژیکی و بیومکانیکی است که اجرای آنها مانع از رسوب و فرسایش خاک می شود و این مهم در توسعه حفاظت از خاک، افزایش منابع آب های زیرزمینی و توسعه بسترهای اقتصادی و اجتماعی بسیار اثرگذار است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.