حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : پنهان كننده كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشكاركننده كار بد سـرافكنـده است و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است.


» » » » عملیات تخریب اراضی ملی مریوان متوقف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان از توقف عملیات تخریب اراضی ملی در اطراف ۲ روستای تابعه این شهرستان توسط محیط بانان خبر داد.

...

کاوش نیوز: شاهرخ محمودی اظهار داشت: در ادامه گشت زنی های نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، یکدستگاه بیل مکانیکی در اطراف روستاهای درتفی و کانی سانان حوزه زریبار که مشغول عملیات تخریب اراضی ملی بود، توقیف شد.

وی افزود: بلافاصله نیروهای واحد حفاظت به همراه نیروی حفاظت مستقر در اداره اقدام به توقف عملیات کرده و پس از بازدید میدانی و مستند سازی عرصه تخریب شده فرد متخلف (راننده بیل مکانیکی) به منابع طبیعی فرا خوانده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان یادآور شد: طبق ماده ۴۲ و ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور، هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی و همچنین قطع و سوزاندن درختان جنگلی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

وی با بیان اینکه در این راستا برای شخص متخلف پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی تشکیل و متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، اضافه کرد: محاسبه تخلف صورت گرفته بر اساس نُرم جدید مجازات مستند از ماده ۲۸ قانون مجازات اسلامی که توسط هیات وزیران مصوب شده، از سوی قاضی اعمال خواهد شد.

 

بیش از 16 هزار متر مربع از اراضی رودخانه‌های سروآباد رفع تصرف شد

رئیس اداره منابع آب سروآباد نیز از رفع تصرف 16 هزار و 500 متر مربع از تصرفات بستر رودخانه‌های چند روستای این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای حفاظت و حراست از حریم و بستر رودخانه ها انجام شده است.

ارسطو مینویی اظهار داشت: این اراضی در طی یک ماه گذشته به تعداد پنج پرونده در بستر رودخانه های آزاد، سیروان و دوآب این شهرستان در اطراف روستاهای گواز مشاهده ، شناسایی رفع تصرف شده است.

وی افزود: متخلفین با اقداماتی نظیر کاشت درختان، فنس کشی، خاک برداری و خاک ریزی اقدام به تصرف حریم رودخانه ها کرده بودند که تخلفات صورت گرفته به مراجع قضایی ارسال شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.