حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هر کس که دو روزش مساوی باشد باخته است.


» » » » افزایش قیمت کالا و خدمات در کردستان تخلف است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: افزایش قیمت هر نوع و کالا و خدمات تا پایان فروردین سال 97 در این استان تخلف است و فرمانداران باید با متخلفان طبق قانون برخورد کنند.

...

کاوش نیوز: از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان حسین فیروزی در نشست مشترک فرمانداران و بخشداران استان اظهار کرد: هیچ کالا و خدماتی در کشور تا پایان فروردین سال 97 افزایش قیمت ندارد.
وی افزود: انتظار می رود فرمانداران در راستای اجرای این سیاست بر نحوه ارائه خدمات بخش دولتی و خصوصی نظارت کامل داشته و به صورت مستمر بازار را رصد و پایش کنند.
فیروزی تاکید کرد: به اندازه کافی کالاهای اساسی از جمله برنج و گوشت وارداتی، مرغ منجمد، تخم مرغ و میوه شب عید در استان ذخیره شده و متناسب با جمعیت شهرستان ها توزیع می شود و در این ارتباط کمبودی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه جشن نوروز نماد فرهنگی ایرانیان است، یادآور شد: مردم این جشن ها را همواره خوب و برگزار کرده اند و مطابق دستور استاندار باید در کنار مردم به برگزاری هر چه با نشاط و باشکوه تر این جشن ها کمک کنیم.
وی از فرمانداران خواست در برگزاری این جشن ها صدور مجوز برای NGO ها را تسهیل کنند و از سوی دیگر در راستای رونق اقتصادی شهرهای استان، برگزاری نمایشگاه های فروش بهاره را با جدیت پیگیری کنند.
معاون استاندار کردستان در این نشست لزوم اجرای دولت الکترونیک در کردستان را یادآور شد و گفت: طرح شبکه دولت و حذف مکاتبات کاغذی در حال اجراست و باید در شهرستان ها علاوه بر شهرداری ها و فرمانداری ها همه دستگاه های اجرایی به این شبکه وصل شوند.
به گفته وی، هدف گذاری، راه اندازی اتوماسیون استانداری و فرمانداری ها برای بخشداری های استان نیز انجام شده و دبیرخانه کاغذی تا پایان فروردین سال آینده به پایان می رسد.
فیروزی از فرمانداران و بخشداران شهرستان های مرزی استان نیز خواست فعالیت های اقتصادی در مرزها را کاملا رصد کرده و فعل و انفعالات را به معاونت های سیاسی و اقتصادی استانداری گزارش کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان افزود: استان از اعتبارات اشتغال فراگیر سهم 6 هزار و 520 میلیارد ریالی دارد ولی تاکنون ٤٠٠ درخواست به مبلغ یک هزار و 60 میلیارد ریال در سامانه کارا ثبت شده است.
فیروزی یادآور شد: از فرمانداران انتظار داریم با تسریع بررسی درخواست ها و ثبت در سامانه این رقم را تا پایان سال به ٦٥٢ میلیارد تومان برسانند.
به گفته وی، با توجه به اینکه عملکرد شهرستان ها در این زمینه یکسان نیست، تلاش کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان باید با تقاضا و کشش از سوی شهرستان ها همراه باشد تا بتوانیم سهم در نظر گرفته شده برای استان را جذب کنیم.
نشست مشترک فرمانداران و بخشداران استان کردستان با دستور کار آمادگی برای استقبال از سال نو و برگزاری آیین های نوروزی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.