حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : همه كمال در سه چيز است : 1ـ فهم عميق در دين 2ـ صبر بر مصيبت و ناگوارى 3ـ اندازه گيرى خرج زندگانى


» » » » رونق مسکن در دهدشت ریل‌گذاری شد/تعاونی‌ها معطل نکنند

رونق مسکن در دهدشت ریل‌گذاری شد/تعاونی‌ها معطل نکنند با آزادسازی هزاران هکتار زمین بلاتکلیف در دهدشت حالا رونق ساخت و ساز در انتظار اقدام تعاونی‌های مسکن است تا خانه‌به دوشان از اجاره‌بهای کمرشکن رهایی پیدا کنند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: رونق ساخت و ساز در دولت سیزدهم از همان ابتدا نویدبخش کم شدن بار سنگین خانه‌ به دوش‌هایی است که سالهاست با اجاره‌بهای کمرشکن شب را به صبح می‌رسانند.

دولت برای کنترل بازار مسکن برنامه‌هایی را به طور همزمان در دستور کار قرار داد؛ یکی از اقدامات کوتاه مدت که در وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود مالیات بر خانه‌های خالی است. همچنین قانون جهش تولید مسکن که مصوب مجلس است در شورای نگهبان قرار دارد و ریل‌گذاری لازم را ایجاد می‌کند تا بتواند تولید مسکن را افزایش داده و در حد نیاز سالانه احداث کرد.

بلاتکلیفی 27 ساله چندین هکتار زمین در دهدشت که طی سال‌ها مالکان را در سردرگمی و نا امیدی از اقدام دولت‌ها برای ساماندهی به رؤیا تبدیل شده بود حالا در دولت سیزدهم رنگ واقعیت به خود گرفت و با آزادسازی این زمین‌ها زمینه ساخت و ساز و رونق مسکن فراهم شده است.

طولانی شدن پروسه آزادسازی این زمین‌ها طی سال‌ها رؤیای ساخت مسکن را برای بسیجیان،ایثارگران، پرستاران و دیگر مناطق حاشیه شهر به سراب تبدیل کرده بود و حتی تعدادی از مالکان امید به خانه دار شدن را به همراه خود به خانه ابدی بردند.

مالکان زمین‌های طرح بسیجیان و ولایت دهدشت سال هاست چشم امید به شعارهای مسؤولان دوخته‌ بودند تا با آزادسازی زمین‌ها سقفی برای خانواده بسازند اما تکاپوی رسیدن به این آرزو با گذشت قریب به سه دهه همچنان بی‌نتیجه مانده بود.

این در حالی است که اگر طرح جامع توسعه شهری دهدشت سال‌های گذشته به تصویب نهایی می‌رسید حداقل یکهزار خانواده بی‌سرپناه در طرح ایثارگران را خانه‌دار می‌کرد و بازار مسکن به آرامش می‌رسید.

طرح جامع شهر دهدشت سرانجام در دولت سیزدهم به تصویب رسید و علاوه بر تعیین تکلیف طرح‌های بسیجیان، پرستاران، ولایت، روستای سمغان، مسکن ملی و مسکن مهر را به شهر الحاق کرد.

علی موسوی‌نسب در خصوص این طرح می‌گوید: طرح جامع توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور تصویب شد و قرار بود طی ۹۰ روز آینده به استانداری و بعد به اداره راه و شهرسازی استان ابلاغ شود اما با پیگیری‌های مستمر این طرح ۱۴ روزه  امضاء و به استانداری ابلاغ شد.

سرپرست شهرداری دهدشت با اشاره به اینکه با تصویب این طرح برخی از مشکلات شهر دهدشت برطرف می‌شود، افزود: در مصوبه جامع ۱۸۵ هکتار شامل طرح های ولایت و بسیجیان با بیش از ۴۰ هکتار و  ۱۱۰۰ قطعه زمین، مشکل ۲۷ ساله کسانی بسیجیان و ایثارگران برطرف می شود.

وی تصریح کرد: طرح اقدام ملی و مسکن مهر با ۶۳ هکتار و روستای سمغان با ۴۳ هکتار به صورت منفصل و جدا از شهر دهدشت به محدوده قانونی اضافه شد.

سرپرست شهرداری دهدشت بیان کرد: بیش از هشت سال بود که به خاطر تقسیمات سیاسی سمغان کد روستایی آن حذف شده بود و عملا نه از طرف شهرداری و نه بنیاد مسکن هیچ خدماتی به آنها داده نمی‌شد.

موسوی‌نسب عنوان کرد: در موقع انتخابات این روستا جزئی از شهر به حساب می آمد اما برای خدمات دهی هیچ کد شهری و روستایی نداشته و خدماتی دریافت نمی کرد.

وی تصریح کرد: تمام کارهای کشوری در رابطه با طرح جامع تکمیل شد و  انتظار می رود که تعاونی ها به محض ابلاغ  وارد عمل شده و هرچه سریعتر طرح های تفکیکی را با هماهنگی شهرداری آماده تا جهت مصوبه به کمیسیون ماده ۵ ارجاع داده شوند.

موسوی نسب با بیان اینکه پس از اینکه این طرح ها در کمیسیون ماده 5 مصوب شود شهرداری برای صدور مجوز ساخت و ساز هیچ گونه مشکلی نخواهد داشت، ادامه داد: با انجام فرایند شاهد رونقی در بازار مسکن شهرستان خواهیم بود و مشکل کارگران و نبود بازار کار نیر حل شده و شهر از بن بست خارج خواهد شد.

سرپرست شهرداری دهدشت با بیان اینکه طرح جامع شهری دهدشت ۲۷ سال در بلاتکلیفی مانده بود عنوان کرد: اکنون دیگر گوی و میدان دست اعضای تعاونی‌های مسکن است که این طرح‌ها را تهیه کنند و تا زمانی که طرح تفکیکی  که در آن سرانه شهرداری ، میادین و معابر تعیین و تحویل شهرداری ندهند اجازه صدور پروانه ساخت برای ساخت و ساز صادر نمی‌شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.