حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فضيلتى چون جهاد نيست و جهادى چون مبارزه با هواى نفس نيست.


» » » » طرح ارزیابی فریضه نماز در مدارس کشور اجرا می شود

معاون اقامه نماز اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال برای نخستین بار سامانه ارزیابی نماز در مدارس کشور راه اندازی شده است و مدیران فعالیت های مدارس خود در برگزاری نماز جماعت را ثبت می کنند.

...

کاوش نیوز: حجت الاسلام و المسلمین حسن اسکندریان روز شنبه در حاشیه آئین اختتامیه جشن تکلیف دانش آموز پسر عشایر استان های جنوبی و مرکزی کشور در گچساران اظهار داشت: در این طرح کیفیت برگزاری نماز مدارس در 28 شاخص از سوی کارشناسان ارزیابی می شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مطلوب نماز در سال های اول سن تکلیف ، از آموزش 28 هزار مدیر مدرسه در طرح یاوران نماز از سال 1394 تاکنون برای تحقق این امر خبر داد.

اسکندریان تصریح کرد: پنج هزار نفر از مدیران مدارس غیرانتفاعی در طرح آموزشی مدیریت و برنامه ریزی یاوران نماز (مبین) تا پایان سال جاری شرکت می کنند.

به گفته اسکندریان تاکنون هشت هزار معلم پایه سوم در طرح آموزش با موضوع نماز و جشن تکلیف شرکت کردند و براساس برنامه‌ریزی این دوره آموزشی برای چهار هزار معلم دیگر تا پایان امسال اجرا می شود.

اسکندریان برپایی آیین جشن تکلیف 300 نفر از دانش آموزان عشایر استان های شمالی و شرقی کشور در اردوگاه شهید منتظری شهریار را از دیگر برنامه های فرهنگی مدارس کشور دانست.

وی ابراز داشت که برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان پسر کشور از پارسال شروع شده است.

معاون اقامه نماز اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: هر ساله جشن تکلیف برای 75 درصد دانش آموز پسر یعنی 250 هزار نفر برگزار می شود.

به گفته اسکندریان هر ساله جشن تکلیف برای 350 هزار دانش آموز دختر معادل صد در صد این دانش آموزان در کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندریان اظهار داشت: آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی و تعمیق اعتقادات و باورهای دانش آموزان رسالت فرهنگی مدارس برای مصون ماندن آنان از آسیب های اجتماعی و تبلیغات رسانه ای دشمن است.

53 هزار مدرسه در کشور دارای نمازخانه است که از این تعداد 50 درصد نمازخانه مستقل دارند.

این تعداد مدرسه معادل 30 درصد مدارس ایران است.

هم اکنون 19هزار روحانی و طلبه مرد و زن در مدارس کشور فعالیت دارند و اقدام به برگزاری نماز جماعت می کنند.

بیش از 14 میلیون دانش آموز در مدارس کشور مشغول به تحصیل هستند.

جشن بزرگ تکلیف 455 دانش‌آموز عشایر کشور با حضور معاون اقامه نماز اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش ، نماینده ولی فقه در کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی روز پنجشنبه در گچساران آغاز بکار و شنبه بیست و هفتم بهمن ماه بکار خود پایان داد.

در این جشن بیش از 455 تن از دانش آموز پسر مکلف دوره متوسطه اول عشایر استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری، خوزستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، یزد و فارس حضور داشتند.

در کنار برنامه جشن تکلیف دانش آموزان، کارگاه‌های آموزشی با عناوین تولد معنوی، بهار بندگی، صحت قرائت نماز، احکام، آشنایی با تقلید و مرجعیت، نشاط و شادابی، نجوم و قبله شناسی و فرهنگ تشکر برای دانش آموزان شرکت کننده برگزار شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.