حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : كساني كه رضايت مخلوق را به بهاي غضب خالق بخرند ، رستگار نخواهند شد.


» » » » نمایندگان با 2 فوریت طرح تعویق کنکور سراسری مخالفت کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 2 فوریت طرح تعویق برگزاری کنکور سراسری به مدت حداقل 2 ماه مخالفت کردند.

...

کاوش نیوز: نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی با 81 رای موافق، 115 رای مخالف و هفت رای ممتنع از 225 نماینده حاضر با 2 فوریت طرح تعویق کنکور سراسری به مدت حداقل 2 ماه مخالفت کردند.

هدایت ا... خادمی نماینده ایذه به عنوان طراح این طرح گفت: با توجه به سیل ویرانگر در تعدادی از استان های کشور که باعث شده در این مدت دانش آموزان امکان مطالعه را نداشته باشند تقاضای تعویق کنکور را داریم.

وی افزود: نبود امکان مطالعه در این مدت توسط دانش آموزان این مناطق امکان رقابت برابر و سالم از بین دانش آموزان کشور را از بین می برد و این طرح فشار روحی بسیار زیادی بر روی دانش آموزان کشور را از بین می برد.

وی با اشاره به اینکه این طرح به امضای 17 نماینده مجلس رسیده ، ادامه داد: هم اکنون فشار روحی بسیار زیادی بر روی دانش آموزان این مناطق وجود دارد که این استرس مشکلات عدیده ای برای آنها و والدین آنها ایجاد کرده است به هر حال با توجه به وضعیت اضطراری که برای مردم به وجود آمده است، دولت باید بتواند این موضوع را مدیریت کرده و حداقل برای 2 ماه کنکور را به تعویق بیندازد.

پیش از این اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نسبت به تعویق نینداختن زمان برگزاری کنکور سراسری 98 رای مثبت داده بودند.

مساله تعویق کنکور سراسری سال 98 بعد از وقوع سیل در استان های خوزستان، لرستان و گلستان مطرح شد. برخی نمایندگان مجلس بر این باور بودند به دلیل کمک رسانی داوطلبان کنکور به سیل زدگان، فرصت آمادگی برای این آزمون وجود ندارد.

علیرضا سلیمی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفته بود: رییس سازمان سنجش آموزش کشور روز یکشنبه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با استناد به دلایلی از جمله تعویق در شروع سال تحصیلی، مخالفت خود را با تغییر زمان برگزاری این آزمون اعلام کرد.

وی گفت: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم با توجه به دریافت گزارش رییس سازمان سنجش، به این جمع بندی و رای مثبت رسیدند که زمان این آزمون تغییر نکند.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: هیچ تغییری در سهمیه های کنکور سراسری امسال رخ نمی دهد و تصمیم جدیدی در این باره اتخاذ نخواهد شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.