حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : بخيل را آسايشى نيست و حسود را خوشى و لذتى نيست و زمامدار را وفايى نيست و دروغگو را مروت و مردانگى نيست.


» » » » دشمن در پی انحراف دانشجویان از مسیر اصلی خود است

امام جمعه موقت بجنورد گفت: ۱۶ آذر روز عدالت‌خواهی و استکبارستیزی است و این روز نماد آگاهی و هوشیاری دانشجو است بنابراین دشمن نباید این قشر از جامعه را از مسیر اصلی خود منحرف کند.

...

کاوش نیوز: حجت الاسلام اسدالله جعفری در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: تاکنون، دانشجویان و دانشگاهیان در خیزش ها و جنبش‌های اسلامی به تبعیت از روحانیت جایگاه ویژه ای داشته اند و روز دانشجو همچنین روز تجلیل از علم و علم پژوهی که در سنگر دانشگاه سعادت آینده کشور را تامین و تضمین می کنند.

وی با اشاره به اقداماتی که در برخی اوقات از سوی فرصت طلبان در دانشگاه ها رخ می دهد افزود: برخی تلاش می کنند این شعار اصلی انقلاب را از مسیر خود منحرف کنند اما این افراد باید بدانند جنبش دانشجویی جنبشی انقلابی و پیروی از ولایت و آماده ایثار، جانفشانی و ضد استکبار است.

وی با بیان این که دانشگاهیان افتخارات زیادی در عرصه های مختلف علمی آفریده اند افزود: این افتخارات و پیشرفت ها و دستاوردها با وجود همه دشواری ها و تحریم ها  به دست آمده است.

خطیب جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: شرارت های دشمن در دانشگاه ها هم ناکام خواهد ماند و آینده نظام و کشور در دست دانشجویان است و رهبری نیز بر این امر تاکید دارد.

وی افزود: برای تجلیل از مقام و قشر دانشجو توسط رهبری بیش از ۲۵۰ جلسه طولانی برگزار شده است که دلیل بر توجه و اهتمام معظم له بر امور دانشجویی است و باید از دانشجو  تقدیر شود و  مسئولان و دولت هم به انتقادات پبشنهادها و مطالبات دانشجوها توجه کنند.

وی گفت: نسخه های پیچیده شده علمی سایر کشورها به درد ما نمی خورد و ذهن جوان باید تولید علم و فناوری داشته باشد و اکنون نیز در حد نهضت و جنبش علمی این موضوع شکل گرفته است و اگر مورد حمایت جدی مسئولان قرار بگیرد پله های صعود را طی خواهیم کرد.

وی آرمان هایی مانند عدالت خواهی و آزادی خواهی را از تکالیف دانشجویان بیان کرد و افزود: این تکالیف که در منظومه تکالیفی است که رهبری بیان کردند.

جعفری با اشاره به سالروز وفات کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س)  افزود: هجرت امام‌زادگانی همچون حضرت معصومه(س) آثار و برکات فراوانی داشته و از هجرت های تمدن ساز بود.

خطیب موقت جمعه بجنورد افزود: اگر قم کانون نشر معارف اسلامی و اسلام ناب محمدی است از برکت وجود حرم معصومه (س) و هجرت تمدن‌ساز است. 

حجت الاسلام جعفری با اشاره به حوادث اخیر عراق گفت: آمریکا از سال ۲۰۰۷ برای نفوذ در مردم عراق بسیار تلاش می‌کند. پروژه ناامن سازی عراق یک پروژه جدی آمریکا است که اگر چه اندکی موفق شده است اما با محوریت مراجع تا کنون راه به جایی نبرده و امیدواریم با هوشیاری مردم عراق این مرحله سخت نیز بگذرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.