حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : بخيل را آسايشى نيست و حسود را خوشى و لذتى نيست و زمامدار را وفايى نيست و دروغگو را مروت و مردانگى نيست.


» » » » خراسان رضوی در اجرای نظام استانداردسازی کشور پیشگام است

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: این استان طی ۶ ماهه نخست امسال با صدور ۱۴۱ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی و تمدید ۲۶۳ پروانه استاندارد، عنوان پیشگام در استانداردسازی صنایع را در سازمان ملی استاندارد به خود اختصاص داده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: جواد کریم پور افزود: در نیمه نخست امسال برنامه های اعلامی از سوی سازمان استاندارد در همه شاخصهای مورد نظر محقق شده است، از طرفی رونق صدور پروانه های استاندارد نشانگر رونق تولید و افزایش امید تولیدکنندگان خراسان رضوی به توسعه کسب و کار است. 

وی با اشاره به زیرپوشش بودن بیش از هزار و ۹۵۰ واحد تولیدی در خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به سیاحتی و زیارتی بودن خراسان رضوی بیش از ۹۰۰ واحد شهربازی و زمین بازی در سطح استان تحت نظارت کارشناسان این اداره کل است و در این خصوص طی ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۴۲۰ مورد بازرسی از مراکز تفریحی و شهربازی های استان علیرغم کرونایی بودن شرایط صورت گرفته است. 

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: مطابق رویکرد دستگاه قضایی مبنی بر لزوم ایمن سازی اماکن عمومی، چهار هزار و ۱۸۹ مورد بازرسی آسانسور در اماکن دولتی و عمومی استان طی بازه زمانی یادشده توسط  کارشناسان استاندارد انجام شده که هزار و ۳۸۳ فقره از آنها  موفق به اخذ مجوز استاندارد شده اند. 

کریم پور به انجام هشت هزار و ۱۰۰ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی و خدماتی خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: نمونه برداری های انجام شده به ۱۷۶ آزمایشگاه همکار و دارای گواهی نامه معتبر در حوزه های مختلف صنعت استان ارجاع شده است. 

وی اضافه کرد: طی ۶ ماهه نخست امسال ۶۷۹ فقره گواهی نامه صادراتی و ۱۹۲ فقره مجوز وارداتی صادر شده است علاوه بر این اداره کل استاندارد همه مبادی ورودی و خروجی خراسان رضوی را تحت کنترل خود دارد تا از ورود و خروج محصولات فاقد کیفیت در جهت حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان جلوگیری شود چنانچه در همین راستا از صادرات ۲ محموله نیز به دلیل عدم رعایت موازین استاندارد جلوگیری شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.