حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هر کس که دو روزش مساوی باشد باخته است.



تندباد خراسان شمالی را درنوردیدمدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: تندباد جمعه شب مناطق مختلف این استان را درنوردید که سرعت آن در شهر بجنورد 60 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

...

کاوش نیوز: مجتبی جلالی اظهار کرد: سرعت تندباد در مناطق دیگر نظیر رباط قره بیل شهرستان گرمه60 کیلومتر بر ساعت و بخش گیفان شهرستان بجنورد 54 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.
وی همچنین سرعت تندباد در بخش مانه شهرستان مانه و سملقان 57.6 کیلومتر بر ساعت و در یکه سعود شهرستان راز و جرگلان 46.8 کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.
هنوز گزارشی از خسارت احتمالی این تندباد در مناطق مختلف استان دریافت نشده است.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی پنجشنبه گفته بود: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و تصاویر دریافتی از ماهواره بیانگر ورود سامانه بارشی از جمعه شب تا اواخر شنبه‌ به استان و ادامه جو ناپایداری ها تا اواسط هفته آینده است.
مهری هاشمی خاطرنشان کرده بود: فعالیت این سامانه بارشی سبب وزش باد شدید، افزایش ابر و بارش باران و در ارتفاعات مه خواهد شد و در پاره‌ای نقاط احتمال رگبار باران پیش بینی شده است.
هم اکنون در آستانه فصل بهار برخی درختان باغ های این استان از جمله بادام و زردآلو شکوفه داده اند که وزش تندباد موجب خسارت به این گونه های درختی خواهد شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.