حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : براستی که مومن به منزله کفه ترازوست هر اندازه ایمانش افزوده شود امتحانش نیز سنگین تر می شود.


» » » » کمبود نان مشکل جدی مردم روستا‌های زاوه/ نانوایی‌های زاوه از کمبود آرد رنج می‌برند

کمبود نان و صفوف طولانی نانوایی‌ها در زاوه به عنوان کم‌برخوردارترین شهرستان خراسان رضوی باعث گلایه اهالی این روستا‌ها شده است.

...

نان به‌عنوان مهم‌ترین بخش سبد غذایی خانوار و یکی از خرید‌های همیشگی و روزانه ایرانی‌ها با حاشیه‌های فراوانی مثل صف‌های طولانی، کاهش کیفیت، چالش پخت و نگهداری صحیح، همراه بوده است، اما دغدغه مردم برخی روستا‌های کم‌برخوردارترین شهرستان استان یعنی زاوه، فراتر از این حاشیه‌هاست که عبارت است از: کمبود آرد و نان.

یکی از اهالی ساکن در منطقه‌ای روستایی از بی‌تفاوتی مسئولان گلایه می‌کند و می‌گوید: برای تامین نان مردم و افزایش سهمیه آرد باید مسئولان چاره‌ای بیندیشند، مردم روستایی برای تهیه نان مشکل دارند، در همین باره دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا‌های بخش مرکزی و سلیمان زاوه هم‌صدا با اکثریت مردم از کمبود آرد و نان گلایه دارند.

دهیاری از کمبود آرد از چندین سال گذشته می‌گوید، دیگری از نزاع و درگیری در صف نانوایی‌ها بین مردم خبر می‌دهد و عضو شورای اسلامی روستا از تامین نان مردم روستا از شهر دولت‌آباد صحبت می‌کند.

بخشدار بخش مرکزی وجود این مشکل را در فصل برداشت گل زعفران پررنگ‌تر پیش‌بینی می‌کند و بخشدار بخش سلیمان از ناعدالتی سهمیه آرد روستا‌های زاوه نسبت به برخی شهرستان‌های دیگر گلایه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی زاوه از کمبود ۴۰ تن آرد در این شهرستان خبر می‌دهد و از پیگیری‌هایی که تاکنون نتیجه‌ای دربر نداشته و سهمیه آرد کارگران فصل زعفران را محدود برآورد می‌کند و شورای آرد و نان استان را تصمیم‌گیر در حل موضوع می‌داند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.