حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : هيچ بنده اى عالم نباشد تا اين كه به بالا دست خود حسد نبرد و زير دست خود را خوار نشمارد.



نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: جریان نفاق مهمترین دشمن اسلام و مسلمانان است و نفاق از کفر بدتر است.

...

کاوش نیوز: حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در محفل انس با قرآن کریم که با حضور قشرهای مختلف مردم در دفتر امام جمعه بیرجند برگزار شد، افزود: فرد کافر با جسارت زیاد همه چیز را انکار می کند اما فرد منافق به دنبال تفرقه افکنی و فساد است.

وی بیان کرد: منافق دشمن ناشناخته است که به ظاهر در قالب و هیبت دوست ظاهر می شود اما در باطن دشمن است و راحت می تواند ضربه بزند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: منافق به دنبال تامین منافع خود است و برای دستیابی به این کار به هر عملی دست می زند و خطر منافق از خطر کافر بیشتر است.

وی گفت: بیماری نفاق امروز کشورهای مختلف را واگیر کرده است و تا می تواند در جهان فساد ایجاد می کند، به طور مثال در 100 سال گذشته انگلیس با فساد و نفاق در کشور ما قحطی ایجاد و واردات دان و گندم را از کشور پاکستان ممنوع کرد که در اثر این فساد بیش از 10 میلیون نفر در کشورمان از گرسنگی مردند.

وی با تاکید بر اینکه مردم یمن با بیماری و تفکر لیبرالیسم کشته می شوند افزود: امروز عده ای در جهان خود را مسلمان دارند ولی نفاق ایجاد می کنند که با این اقدام تنها به خودشان ضربه می زنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: اگر مسلمان هستند که باید گره گشای مشکلات مسلمانان باشند نه اینکه اهداف استکبار را دنبال کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برگزاری محفل های انس با قرآن انسان را سازنده و بیدار می کند گفت: در این دوران آخر زمانی که تمام دنیا را بی ایمانی فرا گرفته باید در برابر آسیب های مختلف به قرآن پناه ببریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: براساس حدیث ثقلین باید قرآن با عترت و علی (ع) باشد چرا که اگر قرآن به تنهایی دست اهل کفر باشد موجب نقاق می شود و نمونه های آن هم جریان داعش، سپاه صحابه و بقیه جریان های تکفیری در جهان است.

وی گفت: قرآن مایه نور و برکت است که باید هرکس در حد ظرفیت خود از این کتاب آسمانی بهره گیرد.

امام جمعه بیرجند از سوره حمد به عنوان اساس قرآن و فیلتر ورود به قرآن یاد و اضافه کرد: خداوند متعال در آیات ابتدای سوره بقره به سه موضوع ایمان به خدا و تقوا، جریان کفر و جریان نقاق اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه حرکت اصلی انسان سیر الی الله است گفت: ایمان یعنی انسان در مسیری قرار گیرد که به پروردگار یکتا باور قلبی داشته باشد و برای رسیدن به او از شر همه هواهای نفسانی و شیطانی ایمن شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: ایمان یعنی چیزی که جان، عقیده و عمل انسان را از فساد و تباهی ایمن کند و کفر یعنی انکار حق یا سرپوش نهادن به حقایق است و کسی که عمدا حق را انکار می کند، کافر است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.