حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : محبوب ترین برادران نزد من کسی است که عیب های مرا به من هدیه دهد.


» » » » افزایش 3400 هکتار گلخانه در کشور طی دولت تدبیر و امید

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: سه هزار و 400 هکتار گلخانه از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در زمینه طرح های اقتصاد مقاومتی به سطح زیر کشت گلخانه های کشور اضافه شده است.

...

کاوش نیوز: محمدعلی طهماسبی در نشست سالانه هماهنگی و برنامه ریزی طرح توسعه گلخانه های کشور در شهرستان جیرفت افزود: این میزان افزایش سطح گلخانه های کشور با حمایت های دولت در زمینه تحقق شعار سال جاری و در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی انجام شده است.
وی با بیان اینکه سطح گلخانه های کشور در حال حاضر 12 هزار و 300 هکتار است اظهار کرد: بازسازی پنج هزار و 300 هکتار گلخانه در دستور کار قرار گرفته است که در طول برنامه ششم توسعه تاکنون 373 هکتار کاملا بازسازی شده است.
وی تصریح کرد: هر هکتار گلخانه بطور میانگین برای 10 نفر اشتغالزایی می کند.
وی به مشکل کم آبی در کشور اشاره کرد و افزود: افزایش سطح گلخانه ها به علت صرفه جویی بالا و عملکرد خوب در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در زمینه ارائه تسهیلات گلخانه ای هیچ محدودیتی نداریم اظهار کرد: باغداران می توانند در زمینه طرح سایبان ها برای درختان نیز تسهیلات دریافت کنند.
وی ادامه داد: جلوگیری از آفتاب سوختگی، جلوگیری از خسارت تگرگ و توفان، افزایش محصول و مهمترین مسئله در صرفه جویی 30 درصدی آب و از مزایای استفاده از سایبان است.
وی همچنین به طرح تنظیم میوه شب عید کشور اشاره کرد و گفت: هیچ کمبودی در زمینه تامین پرتغال و سیب به عنوان 2 میوه مورد استفاده در ایام نوروز با برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی نداریم.
وی افزود: امسال پنج میلیون تن مرکبات و سه هزار و 800 تن سیب درختی در کشور تولیده شده از این رو هیچ مشکلی در زمینه تامین میوه شب عید نخواهیم داشت.
** 900 هکتار از باغات کشور مسن هستند که نیاز به بازسازی دارند
وی با بیان اینکه 2 میلیون و 800 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات باغبانی کشور است افزود: از این میزان 900 هکتار باغ مسن نیاز به بازسازی دارد.
وی ادامه داد: از سطح کل باغات کشور 400 هزار هکتار زیر کشت نهال و غیربارور است و سالانه از مجموع باغات سطح کشور 21 میلیون تن تولیدات باغی ایجاد می شود و در برنامه ششم توسعه کشور 630 هکتار از باغات بازسازی می شوند.
وی ادامه داد: باغداران با مراجعه به کارشناسان جهاد کشاورزی در منطقه خود از مشاوره کارشناسان در زمینه استفاده از نهال لیبل دار و جلوگیری از بیماری های واگیر دار جلوگیری کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.