حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهای بهشت لا اله الا الله است.


» » » » زیباسازی روستای "هفت چشمه" مطالبه‌ای که محقق نشده است

زیباسازی مبادی ورودی و توجه به اِلمان‌های شهری موضوعی است که علاوه‌بر رعایت حقوق شهروندی، می‌تواند معرف فضای فیزیکی و جاذبه‌های شهری برای گردشگران باشد، اما ظاهرا این مهم در روستای هفت‌ چشمه استان ایلام نادیده گرفته شده است.

...

به ‌گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: ورودی‌ها شهرها یکی از نمادهای معرفی محسوب می‌شوند و می‌توان گفت مبادی ورودی بیانگر هویت و تمدن هر منطقه هستند ازاین‌رو توجه به مبادی ورودی و زیباسازی آنها از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در دستور کار نهادهای مربوط قرار گیرد.

این درحالی است که روستای "هفت‌چشمه"  به‌عنوان یکی از ورودی‌های شهر ایلام است که متأسفانه طی سال‌های گذشته‌ به مکانی برای دفع زباله‌های خانگی، نخاله‌های ساختمانی و... تبدیل شده‌ و هیچ اقدامی از سوی نهادهای مربوط جهت زیباسازی این منطقه انجام نشده است.

 

عدم ارائه خدمات مطلوب به ساکنین منطقه

یکی از ساکنین روستا هفت‌چشمه با بیان این‌که متأسفانه ساکنین روستای هفت‌چشمه با وجود نزدیکی به شهر ایلام از دریافت خدمات شهری محروم هستند اظهار داشت: این روستا به‌عنوان یکی از مبادی‌های پرتردد شهر ایلام باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد اما متأسفانه سال‌هاست این منطقه به حال خود رها شده‌ است.

مهدی خلفی با بیان این‌که رهاسازی نخاله‌های ساختمانی و همچنین زباله‌ها در نزدیکی روستای هفت‌چشمه به یک معضل برای ساکنین منطقه تبدیل‌ شده، اضافه کرد: از مسئولان درخواست داریم هرچه سریع‌تر نسبت‌به تعیین تکلیف این منطقه و ارائه خدمات به ساکنین اقدام نمایند.

 کیومرث خدایی یکی دیگر از ساکنین این روستا با اشاره به این‌که سال‌هاست که مردم ساکن منطقه با مشکلات مختلفی در زمینه‌های بهداشتی عمرانی و غیره مواجه هستند گفت: با توجه به این‌که روستای هفت‌چشمه در ورودی شهر ایلام قرار گرفته باید از شرایط مطلوبی برخوردار باشد و اقدامات لازم از سوی مسئولان مربوطه جهت توسعه زیرساخت و زیباسازی این روستا انجام گیرد.

 

کمبود اعتبار مانع از اقدامات عمرانی

حبیب الله محبی مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام نیز با اشاره به مشکلات روستای هفت چشمه به رغم برخورداری از جمعیت بالا و ورودی شهر ایلام، بازسازی و توجه به زیر ساخت‌های آن را یک ضرورت دانست و گفت: این روستا با حجم بالای جمعیت در برزخ "شهری" یا " روستا" بودن به سر می‌برد.

وی "شهر" یا "روستا" ماندن هفت چشمه را نیازمند ابلاغ طرح جامعه شهری عنوان کرد و گفت: آن چه در مصوبات استانی مسبوق به سابقه است این روستا به علت چسبیدگی به شهر ایلام به شهر ایلام الحاق و خدمات شهری آن باید توسط شهرداری ایلام انجام شود.

محبی در ادامه خاطر نشان کرد: علاوه بر مبحث "شهر" یا "روستا" شدن این روستا که در مدخل ورودی شهر ایلام نیز قرار دارد، توجه به زیرساخت‌ها و زیبا سازی و توجه به خدمات شهری آن یک ضرورت است اما آن چه این ضرورت را به حاشیه برده است نبود" اعتبار" و بلاتکلیفی الحاق یا عدم الحاق آن به شهر ایلام است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام گفت: متاسفانه به علت کمبود اعتبار تنها توانسته‌ایم در خصوص بلواربندی، جدول کشی و آسفالت خیابان‌ها در هفت چشمه اقداماتی انجام دهیم و پیگبری‌هایی در خصوص تامین اعتبار جهت مرمت و بازسازی ورودی هفت چشمه صورت گرفته، اما هنوز اعتباری به بنیاد مسکن جهت رفع مشکلات روستا پرداخت نشده است.

 

الحاق روستای هفت چشمه به شهر در طرح جامع

بر اساس گفته مسئولان روستای هفت چشمه در طرح جامع به شهر الحاق شده است و در آینده اقدامات لازم جهت توسعه زیرساخت و زیباسازی آن از سوی مسئولان مربوط انجام می‌شود.

منصور بهادری با بیان این‌که ورودی هر شهر به‌عنوان پیشانی آن شهر مورد توجه گردشگران و مسافران قرار می‌گیرد اظهار داشت زیباسازی ورودی شهرها نقش مهم و تاثیرگذاری در معرفی شهر و جاذبه‌های گردشگری و همچنین شناساندن مشاهیر منطقه به مسافران و گردشگران دارد.

رئیس شورای شهر ایلام با اشاره به این‌که روستای هفت چشمه در طرح جامع به شهر الحاق شده ولی هنوز ابلاغ نشده اظهار داشت: با تعیین تکلیف طرح جامع، شهرداری و شورای شهر در این زمینه اقدامات لازم جهت زیباسازی این منطقه را انجام خواهند داد.

وی افزود:در ورودی شهرها مباحث ترافیکی، فضای سبز و زیباسازی مطرح است که این اقدامات پس از الحاق این منطقه به شهر انجام می‌شود.

با توجه به اینکه ورودی های شهر اولین محل برخورد مسافران با محدوده شهر هستند باید معرف فرهنگ یک شهر باشند و به همین دلیل زیباجلوه دادن ورودی ها از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو ضروری است تعیین تکلیف و زیباسازی روستای هفت چشمه به عنوان یکی از مبادی پرتردد شهر ایلام هرچه سریعتر در دستور کار مسئولان مربوط قرار گیرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.