حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.


» » » » حوزه فرهنگ و امنیت ملی نباید دستخوش نگاه های جناحی باشد

حوزه فرهنگ و امنیت ملی نباید دستخوش نگاه های جناحی باشدامام جمعه حاجی آباد گفت: امنیت ملی و فرهنگ خطوط قرمز نظام هستند و نباید دستخوش بازی های سیاسی و جناحی باشند.

...

کاوش نیوز: حجت الاسلام روح الله مختاری افزود: البته نگاه دنیا به مقوله امنیت ملی و حوزه فرهنگ یک نگاه حاکمیتی است .
وی دغدغه اساسی مردم را معیشت و مبارزه با فساد و تبعیض دانست و افزود: دشمن از همین فرصت برای ایجاد چالش استفاده می کند تا ناکارآمدی نظام را به رخ بکشاند، لازم است دولت با عزم جدی تر به مساله معیشت مردم ورود پیدا کند.
امام جمعه حاجی آباد ضمن تاکید بر چاره جویی جدی در حوزه معیشت ادامه داد: در کنار دولت، مجلس و قوه قضاییه نیز باید برای رفع دغدغه های معیشتی مردم و مساله بهبود اقتصاد کشور جدی تر ورود کنند تا مشکلات تولید و اشتغال سریع تر سر و سامان بگیرد.
مختاری در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: حاجی آباد نخستین شهرستانی است که سند راهبردی ارتقا فرهنگ عمومی آن در سال 89 تدوین شد و به همین دلیل میزان جرایم در این شهرستان از 4.2 دهم به 2.4 دهم کاهش یافت.
وی تصریح کرد: براساس این سند فرهنگی برنامه های خوبی در سطح شهرستان پیاده شده اما با این وجود مشکلاتی هنوز در شهرستان به خصوص در حوزه های درمانی و کشاورزی وجود دارد که نگاه ویژه دولت را می طلبد.
امام جمعه حاجی آباد احداث بندر خشک که سهم قابل توجهی در توسعه معیشت مردم و رونق اقتصادی در بندرعباس و حاجی آباد دارد را از خواسته های مردم در سفر اخیر دولت به هرمزگان عنوان کرد.
مختاری از دیگر خواسته های مردم حاجی آباد به توسعه زیرساخت ها در حوزه راه های روستایی، جلوگیری از خام فروشی با فرآوری مواد معدنی، ایجاد سد برای کنترل روان آب ها، ساخت مجتمع های فرهنگی در بخش های احمدی و فارغان اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: تکمیل و تجهیز سالن آمفی تئاتر ارشاد حاجی آباد به عنوان سینما و ایجاد کتابخانه معارف و علوم انسانی با توجه به وجود حوزه علمیه امام صادق و دانشگاها را ضروری دانست.  


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.