حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.


» » » » اجلاس سالانه شورای حقوق بشر در ژنو موفقیت آمیز بود

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

اجلاس سالانه شورای حقوق بشر در ژنو موفقیت آمیز بود

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اجلاس سالیانه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو سوئیس را برای کشورمان موفقیت آمیز ارزیابی کرد و گفت: به رغم مخالفت آمریکا مبنی بر حضور وزیر دادگستری ایران در این اجلاس، به گرمی از ما استقبال شد.

...

کاوش نیوز: محمد کاظمی اظهار کرد: در این اجلاس وزیر دادگستری سخنرانی خوبی در صحن اجلاس داشت و در دیدارهایی که با وزرای دادگستری و وزرای امور خارجه برخی کشورها داشتیم، از آنچه در محاکم و در کشور ما می گذرد، به خوبی دفاع کردیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر افزود: این امر بسیار مورد توجه محافل حقوق بشری جهان که در این اجلاس شرکت کرده بودند، قرار گفت.
وی یادآوری کرد: بر اساس این طرح، اعدام ها در زمینه قاچاق مواد مخدر به شدت کاهش می یابد و با تصویب آن، مجازات قاچاقچیانی که در زندان ها منتظر اجرای حکم اعدام هستند به حبس تقلیل می یابد.
کاظمی خاطرنشان کرد: در حاشیه اجلاس ژنو در ملاقاتی که با گزارشگر ویژه شکنجه داشتم، توضیح دادم که شکنجه در زندان های ما موضوعیت ندارد و با افکار و اعتقادات مذهبی ما موافق نیست و اعلام آمادگی کردم که ما حاضریم از زندان های ما بازدید کنید.
وی با بیان اینکه ما فارغ از عیب و نقص نیستیم، اما روند پیش رو را رو به اصلاح می بینم، افزود: جمهوری اسلامی ایران خواستار مقابله با نقض حقوق بشر به بهانه های واهی توسط برخی دولت های آتش افروز است.
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، تصویب موافقتنامه های جدید حول محور حقوق بشر و حقوق کودکان را ضرورت کنونی کشورها برشمرد و بیان کرد: تامین امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه محتاج حضور مستمر و موثر جمهوری اسلامی ایران است.
کاظمی ادامه داد: در بخش حمایت از کودکان، لایحه حمایت از حقوق کودکان تصویب شده است و در آینده نزدیک به اجرا در می آید و در این قانون حتی برای پدران و مادرانی که در حفاظت از کودکان و تحصیل آنها قصور داشته باشند، مجازات زندان و جزای نقدی پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه در اصلاح قانون مجازات اسلامی، مجازات های جایگزین را پیش بینی کرده ایم، گفت: امروز بسیاری از قضات ما می توانند به جای حبس، حکم زندان تعلیقی دهند یعنی خاطی را محکوم به حبس کنند، اما یا حبس را به تعویق بیندازند، یا اجرایش را تعلیق کنند.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم اضافه کرد: علاوه بر این لایحه مهم، قضازدایی را در دستور کار کمیسیون قضایی مجلس داریم که بسیاری از عناوین مجرمانه که به تخلف تبدیل می شود، مجازات حبس و شلاق از آنها گرفته می شود که اگر به مرحله اجرا برسد، بسیاری از زندان های ما خلوت خواهد شد.
کاظمی همچنین به ناآرامی ها در دیماه امسال اشاره کرد و گفت: در این زمینه بازدیدهایی از بازداشتگاه ها، زندان اوین و زندان های استان همدان و ملایر داشتیم که بررسی هایی در این زمینه در حال انجام است و گزارش در این زمینه به مجلس ارایه می کنم.

**ملایر در مدار توسعه و پیشرفت
وی همچنین ملایر را در حوزه های مختلف عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، هنری، ورزشی و اقتصادی در مدار رشد و توسعه ارزیابی کرد و گفت: با سفر وزیر بهداشت و درمان به ملایر، در این حوزه موفقیت های بسیار خوبی داشتیم که نیاز است اوقاف و امور خیریه شهرستان نیز گام های خوبی برای حمایت از این حوزه بردارد.
کاظمی راه اندازی دانشکده پیراپزشکی و پذیرش دانشجو در 2 رشته پرستاری و اتاق عمل، آغاز عملیات اجرایی مرکز پرتودرمانی و کلینیک تخصصی تامین اجتماعی ملایر، کمک 15 میلیارد ریالی اوقاف و امور خیریه شهرستان برای تعمیر و تجهیز اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) و ساخت خانه های بهداشت را جمله این اقدامات برشمرد.
وی با اشاره به رویدادهای مهمی همچون ثبت ملایر به عنوان شهر ملی منبت، ثبت انگور دره جوزان ملایر در فائو، عمران و آبادانی روستاها با اجرای طرح هادی و بهسازی و تامین آب شرب این مناطق، بیان کرد: با ثبت ملی مبل و منبت ملایر به دنبال توسعه صادرات این محصولات هستیم.
نماینده مردم ملایر در خانه ملت ادامه داد: با تکمیل و راه اندازی تصفیه خانه ملایر که هم اکنون در دست اجرا است، سال آینده خط انتقال آب شرب از سد کلان به شهر ملایر خاتمه می یابد و شهروندان ملایری از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.
کاظمی با بیان اینکه در حوزه شهرداری ها و ملاقات با رئیس سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور اعتبارات نقدی خوبی اخذ شد، افزود: سه میلیارد و 500 میلیون ریال برای اجرای کانال محله پشت ناسیونال، 9 میلیارد ریال برای اجرای فاضلاب محله سر جو، چهار میلیارد ریال برای احداث پارک محله شمس آباد و هفت میلیارد ریال برای محله یخدان میرفتاح از منابع اعتبار بافت های فرسوده وزارت راه و شهرسازی اعتبار گرفتیم.
وی همچنین به احیای واحدهای تولیدی و صنعتی و برداشتن گام های مثبت در حوزه صنعت و معدن این شهرستان اشاره و اظهار کرد: شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر که به دلیل برخی سوء مدیریت ها و بدهی های بانکی تعطیل شده بود، امسال 2 واحد نورد آن به چرخه تولید بازگشت و اوایل سال آینده نیز واحد ذوب آن مجددا شروع به فعالیت می کند.
وی یادآور شد: با توجه به مشکلی که برای شرکت کیان کرد و کارگران آن ایجاد شده، به جد پیگیر مسایل و مشکلات این واحد بزرگ صنعتی با بانک سرمایه هستیم و چنانچه مشکل حل نشود، به ناچار از وزیر دارایی سوال خواهم کرد.

**در فضای آرام عدالت اجتماعی محقق می شود
کاظمی با اشاره به انتقادهای رهبر معظم انقلاب در چگونگی اجرای عدالت اجتماعی در جامعه، برنامه دشمنان نظام و انقلاب را دلیل بخشی از مشکلات در تامین عدالت اجتماعی دانست و گفت: بخش قابل توجهی نیز به مدیریت های ناتوانی برمی گردد که نتوانستند به شایستگی به وظایف مدیریتی خود عمل کنند.
وی ادامه داد: ما در یک فضای آرام بین المللی و یک فضای آرام داخلی می توانیم در بحث تحقق عدالت اجتماعی موثر باشیم.
وی بیان کرد: حوادث اخیر تلنگری برای مسئولان است که بدانند مردم عقد اخوت با هیچ کسی نبسته اند و اگر ما ناتوان باشیم و نتوانیم عدالت اجتماعی و اقتصادی را برقرار و اخلاق را تقویت کنیم، به طور قطع مردم با ما خوب رفتار نمی کنند.
کاظمی حرکت وحدت آفرین را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: باید تلاش کنیم از این وحدت برای رفع مشکلات مردم استفاده کنیم و گام برداریم.
وی در عین حال جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای توسعه تولید و اشتغال را دیگر اقدامات نمایندگان مجلس در این شهرستان برشمرد و ادامه داد: ملایر ظرفیت های ویژه ای در بخش صنعت، معدن، کشاورزی و صنایع دستی دارد که در تلاش هستیم بتوانیم سهم قابل توجهی از اعتبارات را برای این شهرستان جذب کنیم.
وی به رویداد بین المللی همدان 2018 اشاره و اظهار کرد: محمدناصر نیکبخت استاندار همدان معتقد است که در این رویداد باید استانی عمل شود، ما نیز در این زمینه در تلاش هستیم تا بتوانیم اعتبارات خوبی را از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای ملایر بویژه شهر دستکند سامن بگیریم و بخشی از امتیازات همدان 2018 نیز به ملایر تعلق گیرد.
سی و هفتمین اجلاس شورای حقوق بشر از هفتم اسفند جاری و به مدت چهار هفته آغاز به کار کرده است. در سه روز نخست این اجلاس موسوم به نشست عالیرتبه، سران کشورها و وزرای ذیربط به تشریح مواضع خود در خصوص ابعاد ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی حقوق بشر می‌پردازند.
سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری به نمایندگی از کشورمان در این نشست شرکت کرد و وی را در این سفر شخصیت هایی همچون محمد کاظمی نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل دبیر ستاد حقوق ‌بشر قوه‌ قضاییه و محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری همراهی می‌کردند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.