حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نماز نور چشم مومن است.


» » » » گام دوم انقلاب نوبت جوانان است

امام جمعه موقت تهران:

گام دوم انقلاب نوبت جوانان است

امام جمعه موقت تهران گفت: گام دوم انقلاب نوبت جوانان است و با آنها باید حوزه ها را آباد کرد چرا که عالم و هادی نیاز داریم و در غیر این صورت آسیب می بینیم.

...

کاوش نیوز: آیت الله کاظم صدیقی در بزرگداشت چهلمین سال رحلت ملکوتی حضرت آیت الله العظمی آخوند ملاعلی معصومی همدانی(ره) با اشاره به اینکه جایگاه علم و علما در خلقت حرف اول را می‌زند افزود: پیامبر کتاب و حکمت را تعلیم داد و دل های آماده با این تعالیم حکیم شدند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه 40 سال انقلاب با هویت دینی خودش حفظ شده است عنوان کرد: مردم ایران با این انقلاب و با رهبری امام، پرچم غدیر را به اهتزاز درآوردند.

وی با اشاره به اینکه آماده کردن دنیا برای آخرت و جهت دادن به اقدامات در راستای اهداف الهی توسط انقلاب دنبال می‌شود ادامه داد: 124 هزار پیامبر آرزوی تشکیل حکومت اسلامی را داشتند و همه سعی کردند که طاغوت را براندازند و دین را حاکم کنند اما موفق نشدند چراکه خدا وعده داده که امام زمان (عج) را بیارود و امام خمینی (ره) مقدمه سازی کرد تا این اتفاق رخ دهد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران معجزه بود و ادامه آن هم معجزه است خاطرنشان کرد: 40 سال همه جهان با تمام توان و امکانات سعی کردند این نور را خاموش کنند اما موفق نشدند.

وی با اشاره به اینکه از اقدامات دشمنان بگذریم، نفوذی های داخل نیز برای نابودی انقلاب از دولت موقت، تا بنی صدر و نفوذی های امروز تلاش کردند گفت: مردم با وجود مشکلات و گرانی، روز 22 بهمن به خیابان ها آمدند و مشتی بر دهان همه یاوه گویان زدند و اعلام کردند که تا ما توان داریم اجازه نمی دهیم دین را از ما بگیرند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه ظهور هم مانند غیبت دو مرحله‌ای است ادامه داد: این چند ساعت را باید با چنگ و دندان حفظ کرد تا صاحب خانه بیایند.

وی با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب نوبت جوانان است اضافه کرد: حوزه ها را باید آباد کرد چرا که عالم و هادی نیاز داریم و در غیر این صورت آسیب می‌بینیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عمده شهدا اهل مسجد و پای منبر هستند، خاطرنشان کرد: اگر این منبرها نبود مگر می‌شد که هشت سال با جهان نبرد کرد و دانشمندان متدین توانستند دستاوردهای بسیاری کسب کپنند.

وی با بیان اینکه آیت الله آخوند همدانی را از نزدیک دیده است و آن عالم ربانی با امام خمینی (ره) نیز ارتباط داشت، اظهار داشت: وقتی آیت الله آخوند همدانی را دیدم متوجه شدم که با دیگران متفاوت است.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه آن عالم ربانی به من درس بزرگی داد افزود: سرتاپای آیت الله آخوند همدانی همه اسلام بود و به من آموخت که چگونه در محضر علما و بزرگان حاضر شوم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اول باید به معنویت و خودسازی پرداخت و بعد به کسب علم روی آورد ادامه داد: بنابراین باید خودسازی را در اولویت قرار داد.

آیت الله صدیقی با انتقاد از عملکرد شبکه های اجتماعی خاطرنشان کرد: به جای حمایت از شبکه‌های داخلی از شبکه‌های خارجی حمایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مست وارد کلاس دانشگاه شدن و یا علیه پیامبر(ص) صحبت کردن از آثار شبکه‌های اجتماعی است گفت: دشمن در حال یار گیری و تهی کردن کشور از داخل است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حوزه های علمیه باید انقلابی باشند و دین خود را به شهدا ادا کنند اظهار کرد: شهدا برای حفظ دین خون دادند و مفت شهید نشدند و حوزه باید این جایگاه را حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه حوزه باید مردم داری کند و به مردم واقعیت‌ ها را بگویند افزود: در انتخابات روشنگری کنید چرا که مردم رأی می‌دهند و اگر نادرست رأی دهند عواقب جبران ناپذیری دارد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه فرزندان با استعداد خود را به حوزه علمیه بفرستید اظهار داشت: دشمنان می‌خواهند عقیده را از مردم بگیرند تا روحانیان خودشان کنار بروند.

وی با اشاره به اینکه همدان سرزمین زر خیز است ادامه داد: حوزه علمیه همدان باید با حوزه های دیگر متفاوت و از صلابت بسیاری برخوردار باشد چرا که آدم های بزرگی همچون آیت الله آخوند همدانی، آیت‌الله تألهی و ملاقلی شوندی در این سرزمین پرورش یافتند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.