حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : محبوب ترین برادران نزد من کسی است که عیب های مرا به من هدیه دهد.


» » » » همایش' تالاب ها برای زندگی' در همدان برگزار شد

همایش' تالاب ها برای زندگی' در همدان برگزار شدهمایش طرح آموزشی 'تالاب ها برای زندگی' روز دوشنبه در سطح مدارس شهرستان همدان و به مرکزیت مدرسه دخترانه حضرت زینب (س) آبشینه برگزار شد.

...

کاوش نیوز: به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، طرح آموزشی تالاب ها برای زندگی با تقدیر از سه دانش آموز در دبیرستان زینبیه آبشینه به پایان رسید.
مدیرکل محیط زیست استان همدان در این آیین گفت: این اداره کل با همکاری آموزش و پرورش استان همدان طرح « تالاب ها برای زندگی » را برای مدارس به ویژه مدارس مستقر در شهر و روستاهای حاشیه تالاب های استان شامل تالاب های شیرین سو ، آق گل، آبشینه و پیر سلمان اجرا کرد.
عادل عربی افزود: در اجرای این طرح نکات مهم و کلیدی در خصوص اهمیت و نقش تالاب ها ، عوامل تهدید و تخریب تالاب ها ، راهکارهای حفظ و احیا تالاب های استان توسط کارشناسان محیط زیست ، محیط بانان و با همکاری دبیران و معلمان به دانش آموزان این مدارس آموزش داده شد.
وی با بیان اینکه این طرح به منظور افزایش مشارکت دانش آموزان شرکت کننده برگزار شده است، آثار دانش آموزی مرتبط با تالاب در قالب های مختلف از قبیل نقاشی ، انشاء ، خاطره ، کار دستی در هر مدرسه جمع آوری و به برندگان هر مدرسه جوایزی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اهدا شد.
وی افزود: طرح تالاب ها برای زندگی از دهه دوم بهمن ماه سال 1396 همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و روز جهانی تالاب ها آغاز شد و مراسم اختتامیه آن همزمان با روز جهانی حیات وحش برگزار شد.
عربی خاطرنشان کرد: تالاب ها به عنوان یکی از بارزترین زیبائی های خلقت ، مفیدترین و در عین حال شکننده ترین اکوسیستم طبیعت به شمار می روند که این زیستگاه های حیاتی و مهم از جمله نظام های حیات بخشی هستند که جایگزین ندارند.
وی با بیان اینکه با این حال هیچ یک از اکوسیستم های جهان به اندازه تالاب ها صدمات ناشی از برخوردهای سطحی وکوته فکری بشری و تمایلات خود خواهانه وانسان محوری را تجربه نکرده اند افزود:  روند تخریب این بوم سازگان های طبیعی که ده ها کارکرد متفاوت و موزون را یک جا در خود دارند ادامه دارد.
وی ادامه داد: به منظور ایجاد انگیزه برای بهره بردای از مشارکت محلی با اصول علمی و فنی ، بهره گیری از مشارکت فعال کلیه اقشار طرح تالاب ها برای زندگی در همدان کلید خورد و با موفقیت به پایان رسید.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.