حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : بپرهیز از این که خود را برای دیگران بیارایی و با انجام گناه به جنگ با خدا برخیزی


» » » » 1.5 میلیون یورو برای حل مشکلات شرکت کیان کرد ملایر اختصاص یافت

1.5 میلیون یورو برای حل مشکلات شرکت کیان کرد ملایر اختصاص یافتبا پیگیری های مجدانه استاندار همدان و نمایندگان مردم ملایر در مجلس، 1.5 میلیون یورو تسهیلات ارزی برای حل مشکلات شرکت کیان کرد ملایر اختصاص یافت.

...

کاوش نیوز: شرکت کیان کرد ملایر که مدت هاست به دلیل قرار گرفتن در لیست سیاه بانک مرکزی در تامین سرمایه در گردش با چالش مواجه شده و حقوق کارگران آن ماه ها به تعویق افتاده بود، با پیگیری های مجدانه محمدناصر نیکبخت استاندار همدان این مشکل حل شد.
نماینده مردم ملایر در این باره گفت: با تلاش ها و پیگیری های استاندار همدان مقرر شد از بانک صنعت و معدن مبلغ 1.5 میلیون یورو تسهیلات ارزی برای حل مشکلات شرکت کیان کرد پرداخت شود.
حجت الاسلام احد آزادیخواه بیان کرد: پرداخت این تسهیلات ارزی مشروط به این است که از این مبلغ 15 میلیارد ریال آن توسط سرمایه گذار شرکت برای پرداخت حقوق و معوقات کارگران تعلق گیرد.
این در حالیست که در راستای حل مشکلات این واحد بزرگ صنعتی که چند ماهی است درگیر مشکلات مالی شده و 6 ماه از حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان به همراه محمد کاظمی و حجت الاسلام احد آزادیخواه نمایندگان مردم ملایر در مجلس طی جلسه های متعددی با رئیس کل بانک مرکزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان مربوطه و مدیر عاملان بانک ها مشکلات شرکت کیان کرد مورد پیگیری قرار گرفت که در نهایت حقوق 2 ماه از کارگران این شرکت پرداخت شد.
دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس دهم نیز در این باره اظهار کرد: به دلیل اختلافی که بین سرمایه گذار شرکت کیان کرد و بانک سرمایه وجود دارد و نام سرمایه گذار شرکت به عنوان بدهکار بانکی ثبت و در بلک لیست بانک مرکزی قرار گرفته است.
محمد کاظمی افزود: همین امر موجب شده تا سرمایه گذار شرکت کیان کرد نتواند برای تکمیل این واحد صنعتی تسهیلات دریافت کند، در حالیکه این شرکت برای تکمیل این واحد صنعتی نیاز به تسهیلات ارزی دارد و با حضور استاندار همدان پرداخت این تسهیلات نیز تصویب شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ماشین آلات شرکت کیان کرد از آلمان خریداری شده و آماده نصب است، بیان کرد: این اختلاف بین سرمایه گذار شرکت کیان کرد و بانک سرمایه به دادگاه شیراز کشیده شد که دادگاه طی حکمی، به نفع سرمایه گذار شرکت کیان کرد حکم صادر کرد، اما بانک سرمایه همچنان از اجرای حکم و تسلیم به قانون امتناع می کند.
کاظمی ادامه داد: در این راستا در چند دیداری که نمایندگان ملایر به همراه استاندار همدان با رئیس کل بانک مرکزی داشتیم، از دکتر ولی الله سیف درخواست کردیم که به بانک سرمایه توصیه کند مشکل سرمایه گذار شرکت کیان کرد مرتفع شود.
وی گفت: به توصیه رئیس کل بانک مرکزی جلسه ای را با هیات مدیره بانک سرمایه داشتیم و تاکید کردم که باید این حکم اجرا شود، اما تاکنون موفق نشده ایم.
نماینده مردم ملایر در خانه ملت تاکید کرد: چند روز گذشته با معاون حقوقی بانک صحبت و تاکید کردم اگر این مشکل حل نشود، من از وزیر دارایی درباره این اقدام غیرقانونی بانک سرمایه سوال خواهم کرد.
کاظمی ادامه داد: با پیگیری استاندار همدان تسهیلات ارزی توسط بانک صنعت و معدن برای حل مشکلات شرکت کیان کرد پرداخت خواهد شد و تا پرداخت کامل مطالبات کارگران پیگیر این موضوع هستیم.
شرکت کیان کرد یکی از واحدهای بزرگ صنعتی ملایر است که سال 94 به دلیل وجود مشکلات مالی و سرمایه در گردش، به مدت حدود یک سال تعطیل بود و با پیگیری های نمایندگان ملایر و مسئولان استانی و شهرستانی اوایل سال گذشته به چرخه تولید بازگشت؛ با این وجود شرکت یاد شده همواره با مشکلات مالی دست به گریبان بود تا اینکه با تدبیر مسئولان استانی و کشوری، مشکلات این واحد بزرگ صنعتی در حال رفع شدن است.
شرکت کیان کرد از سال 77 با ظرفیت تولید سالیانه 6 هزار تن به عنوان نخستین شرکت تولید کننده پارچه استخوان بندی تایر در ایران فعالیت می کند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.