حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.


» » » » فضای سبز شهری گرگان ۴ هکتار بیشتر می‌شود

تصویب تفاهم‌نامه شهرداری گرگان و جهاد کشاورزی گلستان در صحن علنی شورای شهر به ایجاد زمینه افزایش ۴ هکتاری فضای سبز شهری گرگان منجر شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: دویست و چهل و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان با بررسی لایحه ارسالی شهرداری در خصوص تفاهم نامه با جهاد کشاورزی گلستان آغاز شد.

بر اساس لایحه پیشنهادی، در صورت واگذاری ۴ هکتار از اراضی مشجر واقع در مجموعه ۱۰ هکتاری جهاد کشاورزی گرگان شهرداری متعهد به ساخت بنای اداری برای سازمان جهاد کشاورزی خواهد شد که این لایحه با رای مثبت اعضای شورای شهر تصویب شد.

هزینه مالی بیش از یک هزار میلیارد ریالی به شهرداری برای ساخت بنا، ابهام در خصوص چگونگی و زمان اجرای تعهد و مشخص نبودن ارزش بهای ملک تهاتر شده از جمله دلایل مخالفان این طرح بود اما موافقان این طرح با استناد به ضرورت افزایش سرانه فضای سبز شهری، جانمایی مطلوب و در دسترس بودن زمین مورد اشاره و منافع اقتصادی ناشی از پیگیری این تفاهمنامه خواستار اجرای این تفاهم نامه شدند که در نهایت به تصویب رسید.

شهردار گرگان در این جلسه گفت: این لایحه پس از تایید در فرمانداری به کمیسیون بررسی لوایح دولت ارسال شده و پس از تبدیل شدن به یک قرارداد دو طرفه بین شهرداری و جهاد کشاورزی و مشخص شدن جزییات و چگونگی آن مجددا برای تصویب نهایی به صحن شورای شهر بر می گردد.

عبدالرضا دادبود افزود: در هسته مرکزی گرگان املاک و اراضی متعددی مانند دخانیات در میدان ولیعصر، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی در جرجان و فرمانداری و پادگان لشکر ۳۰ در محدوده فلکه کاخ وجود دارد که باید برای تبدیل آنها به فضای سبز شهری اقدامات لازم اجرا شود.

در این جلسه همچنین با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان برخی دغدغه‌ها و مشکلات این حوزه مانند ضرورت تکمیل کمربندی در حال احداث گرگان، ایمن سازی کمربندی فعلی و اعمال برخی اصلاحات برای حمایت از فعالان حوزه ساخت و ساز شهر گرگان به بحث و تبادل نظر گذاشته شد .


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.