حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : پر حسرتترين مردم در روز قيامت، بنده اى است كه عدلى را وصف كند و خودش خلاف آن را عمل كند.


» » » » راهپیمایی 22 بهمن؛ نمایش اتحاد در نگارستان ایران

اقوام مختلف و پیروان مذاهب ساکن در استان گلستان، نگارستان ایران با گذشته ای پرافتخار در عرصه های دشوار تاریخ انقلاب و تقدیم 4 هزار شهید گلگون کفن، حضوری به یادماندنی و متحد در جشن چهل سالگی انقلاب و راهپیمایی روز 22 بهمن داشتند.

...

کاوش نیوز: استان گلستان به واسطه برخورداری از تمامی مواهب و ویژگی های طبیعی همچون جنگل، دریا، دشت و کوه و نیز حضور و زندگی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب گوناگون به نگارستان ایران مشهور است.

اقوام ساکن گلستان اعم از فارس، ترکمن ، ترک، سیستانی و بلوچ که بسیاری از آنها اهل سنت هستند، در راهپیمایی 22 بهمن با پوشیدن لباس های محلی، تاریخ کهن خود را در کنار باورهای عمیق دینی و اعتقادی برای حراست و حفاظت از دستاوردهای ناب انقلاب اسلامی ایران به نمایش گذاشتند.

جلوه این نمایش در شهرهای ترکمن نشین استان مانند بندرترکمن، آق قلا و گمیشان و مراوه تپه بیش از دیگر شهرها مشهود و ملموس بود.

در کنار ترکمن ها، سایر اقوام همانند کردها، سیستانی ها، بلوچ ها، قزاق ها و قومیت های دیگر شیعه و سنی ساکن شهرهای گوناگون این استان، همدوش یکدیگر و با حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی، وحدت و یکپارچگی خود را به نمایش گذاشتند.

نمایش شکوه حضور مردم خطه گرگان و وحدت آن ها به حدی بود که برخی به صورت گروهی و در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران و تصاویر رهبری از محله های خود به سمت مسیر برگزاری راهپیمایی راهی شده بودند و این روند تا پایان راهپیمایی تداوم داشت.

پخش سرودهای انقلاب، سردادن شعارهای انقلابی، حضور جمع زیادی از بسیجیان، برپایی ایستگاه های نقاشی، نمایش خیابانی، توزیع شیرینی، معرفی دستاوردهای انقلاب و نیز نشان دادن تابوت ترامپ نیز جلوه خاصی به جشن 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و بازخوانی پیروزی انقلاب اسلامی، در راهپیمایی 22 بهمن گرگان داده بود.

حضور گسترده، اقشار و اقوام مختلف و پیروان مذاهب ساکن در گلستان در راهپیمایی امروز، نشان داد که توطئه های دشمنان برای دلسرد کردن مردم، کار ساز نشده و مردم انقلابی گلستان همانند مردم دیگر مناطق کشور ثابت کردند هیچ چیزی مانع دست برداشتن آن ها از انقلاب اسلامی نخواهد شد.

مردم انقلابی گرگان به نمایندگی از سایر هموطنان در این راهپیمایی حماسی و پرشور به دشمنان نظام ثابت کردند که همواره پاسدار دستاوردهای آن و این امانت با ارزش به یادگار مانده از سوی امام خمینی (ره) و شهدا را به نسل های آینده منتقل خواهند کرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.