حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هر کس که دو روزش مساوی باشد باخته است.


» » » » اعمال مجازات های جایگزین/ زندان های گلستان خلوت می شود

 

رییس دادگستری کل گلستان از اجرای طرحی خبر داد که براساس آن قضات ملزم می شوند از ظرفیت های قانون جدید مجازات های اسلامی برای اعمال مجازات هایی غیر از زندان استفاده کنند.

...

 

رییس دادگستری کل گلستان از اجرای طرحی خبر داد که براساس آن قضات ملزم می شوند از ظرفیت های قانون جدید مجازات های اسلامی برای اعمال مجازات هایی غیر از زندان استفاده کنند.

براساس گزارش کاوش نیوز، هادی هاشمیان با بیان این که مجازات زندان در دنیا یک طرح شکست خورده است، افزود: تجربه نشان داده که در جرایم غیرعمد و کوچک و یا برای افرادی که نخستین بار مرتکب خطا یا تخلف شده اند، مجازات زندان نه تنها اثر اصلاحی ندارد ،بلکه در مواردی سبب ادامه اعمال مجرمانه نیز شده است.

وی کاهش جمعیت کیفری زندان ها را دغدغه رهبر معظم انقلاب و مسوولان قضایی بیان کرد و گفت: قضاتی که از مجازات جایگزین حبس، تعلیق و آزادی مشروط برای مجرمان بار اولی و جرایم سبک و جرام هایی که شاکی خصوصی نداشته باشد استفاده کنند، تشویق خواهند شد.

رییس دادگستری کل استان گلستان تاکید کرد ولی جرایم علیه امنیت عمومی قابل بخشش و گذشت نیست و برای این گونه مجرمان از مجازات جایگزین حبس، نمی توان استفاده کرد.

هاشمیان با تاکید بر این که ما می خواهیم استفاده از مجازات زندان بجا و منطقی باشد ،گفت: به این منظور از هفته آینده کارگاه های آموزشی برای بازآموزی و آشنایی قضات دادگاه های کیفری و دادسراهای سراسر استان با ظرفیت های مجازات های جایگزین حبس قانون جدید مجازات اسلامی و آیین نامه دادرسی کیفری برگزار می شود.

وی یادآور شد که این کارگاه ها در سه بخش شرق ، غرب و مرکز استان گلستان برگزار خواهد شد.

رییس دادگستری کل گلستان به جمعیت بالای زندان های استان هم اشاره کرد و گفت: هر چند با تلاش های انجام شده ، ورودی زندان های استان 24 درصد کمتر شده است ،اما همچنان تعداد زندانیان استان زیاد است.

استان گلستان دو زندان درشهرستان های گرگان و گنبدکاووس و یک کانون اصلاح و تربیت می باشد.

انتهای پیام /


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.