حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » مسئولان کشور به تمام مسائل مي انديشند الا به غربت فرهنگ

در معرفي اولين فرمانده قرارگاه فرهنگي در گلستان مطرح شد

مسئولان کشور به تمام مسائل مي انديشند الا به غربت فرهنگ

 

معاون شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور مي گويد: "امروز فرهنگ در کشور ما در يک غربت عجيبي قرار گرفته است. غربتي که در آن همه مسئولان کشور به تمام مسائل مي انديشند الا به غربت فرهنگ! در مشاهدات به همه بخش ها مي پردازند الا به مسائل فرهنگي!

...

 

معاون شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور مي گويد: "امروز فرهنگ در کشور ما در يک غربت عجيبي قرار گرفته است. غربتي که در آن همه مسئولان کشور به تمام مسائل مي انديشند الا به غربت فرهنگ! در مشاهدات به همه بخش ها مي پردازند الا به مسائل فرهنگي!

به گزارش کاوش نیوز، اولين همايش معرفي فرمانده قرارگاه فرهنگي در مصلاي نماز جمعه شهرستان مينودشت برگزار شد. در اين همايش که در راستاي فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبني بر جايگاه نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگي و امام جمعه به عنوان فرمانده فرهنگي هر شهرستان اجرا شد، حجت الاسلام سيد حسين حسيني امام جمعه شهرستان مينودشت، اولين فرمانده قرارگاه فرهنگي شهرستان مينودشت در استان گلستان معرفي شد.

رهبر انقلاب در تاريخ 14 دي ماه 1394 در ديدار با ائمه جمعه سراسر کشور فرمودند: "بکار بردن تعبير قرارگاه براي نماز جمعه به اين علت است که ما در حال يک مقابله معنوي، اعتقادي، ايماني و سياسي هستيم که همانند دوران دفاع مقدس به ما تحميل شده و بنابراين دفاع لازم و ضروري است."

مسئولان کشور به تمام مسائل مي انديشند الا به غربت فرهنگ

معاون امور شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور در اين زمينه اظهار کرد: "اين ابتکار و برگزاري همايش فرماندهي قرارگاه فرهنگي نشان مي دهد که نماز جمعه واقعا يک قرارگاه فرهنگي است. همانطور که مقام رهبري هم فرمودند: "امام جمعه فرمانده قرارگاه است. اين حس در همه ما بايد وجود داشته باشد که در جامعه ما مهمترين مسئله مسائل فرهنگي است."

حجت الاسلام ابوالفضل ابراهيمي در ادامه خاطر نشان کرد: "امروز فرهنگ در کشور ما در يک غربت عجيبي قرار گرفته است. غربتي که در آن همه مسئولان کشور به تمام مسائل مي انديشند الا به غربت فرهنگ. در مشاهدات به همه بخش ها مي پردازند الا به مسائل فرهنگي!! "

ابراهيمي اشاره کرد: "يکي از بزرگان مي گفت من از حضرت آقا سوال کردم که اين روزها لحن شما خيلي صريح و تند است آيا اتفاقي در کشور افتاده؟ ايشان فرمودند: "بله من امروزها از قضيه فرهنگ ناراحت هستم. من از وضع حجاب در کشور از آسيب هاي اجتماعي ناراحت هستم. من عرق شرم دارم از وضعيت جوانان در کشور که بيکاري بزرگترين آن است."

چرا نماز جمعه قرارگاه فرهنگي است؟

معاون امورشوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور با اشاره به اينکه مقام معظم رهبري در چنين برهه اي جايگاه نماز را قرارگاه فرهنگي معرفي مي کند، مي افزايد: "اين معرفي براي اذهان بايد سوال بزرگي بوجود بياورد. چرا نماز جمعه قرار گاه فرهنگي است؟ آيا بودجه هاي کشور در اختيار امام جمعه است؟ خير بودجه هاي کلان در دست مسئولان است. امام جمعه اعتباري در اختيار ندارد! همانطور که بعضي ها گفته اند هر مسئوليتي که در آن پول نيست به امام جمعه تکليف مي شود. با تمام مشکلاتي که هست چرا مقام معظم رهبري امام جمعه را فرمانده قرارگاه فرهنگي معرفي مي کند؟ جواب اين سوال پاسخ روشني دارد. همانطور که رهبر اعلام کرد در کشور با يک ناتوي فرهنگي مواجه هستيم و در جاي ديگر فرمودند دشمن فرهنگ ما را نشانه گرفته است."

پرتاپ چادرها توسط 400 نفر دانش آموز دختر در يزد

وي مي گويد: "دشمنان ما از خارج کشور برنامه دارند تا حجاب را يک ضد ارزش قلمداد کنند. همانطور که در شهر دارالعباده يزد به دختران دبيرستاني گفته مي شود چون جشن فارغ التحصيلي شماست و رسم است که در اين جشن کلاه هايتان را بالا بيندازيد و شما هم که کلاه نداريد، چادرهايتان را به بالا پرتاپ کنيد! و 400 نفر در سالن همه چادر هايشان را به بالا پرتاپ مي کنند! جايگاه نماز جمعه به قرارگاه فرهنگي تعبير مي شود چون همه در اين قرارگاه بدون در نظر گرفتن جايگاه و مقام شان دور هم جمع مي شوند و ديگر کسي از اداره من، هيئت من، سازمان من، جايگاه من و.. سخن نمي گويد. اينجا نيروهاي ارزشي جمع مي شوند تا الويت هاي فرهنگي را در کشور و در شهرستان بررسي کرده و با معضلات مقابله کنند."

کسب علم، فهم و دانش؛ بهترين سرمايه گذاري/ غوطه ور شدن در فضاهاي مجازي؛ معضل جوانان

حجت الاسلام ابوالفضل ابراهيمي معتقد است امروز همه مشکلات بشر از کمبود معنويت است. در ماه مبارک رمضان سرمايه گذاري کنيم و اندوخته هاي معنوي خود را بالا ببريم. کسب علم، فهم و دانش بهترين سرمايه گذاري است. امروز هر جامعه اي که از حيث علم و دانش رتبه هاي بالاتري کسب کند اقتدار بيشتري دارد. همانطور که مقام معظم رهبري هم تاکيد دارند که نبايد رتبه علمي ما در دنيا پايين بيايد و ايشان خطاب به استاتيد و دانشجويان فرمودند: "هرچه بيشتر تلاش کنيد و ملتي را به علم مجهز کنيد قدرت آنها در دنيا بالا مي رود."

وي مي گويد: "از جمله دعاهاي اين ايام مي تواند کسب فهم و دانش بيشتر باشد. امروز يکي از خطرات و معضلاتي که جوانان به آن مبتلا هستند، غوطه ور شدن در فضاهاي مجازي است که چيزي جز ابطال براي آنان ندارد."

در جلسه معرفي اولين فرمانده قرارگاه فرهنگي گلستان، حجت الاسلام عبدالعلي ابراهيمي معاون امور شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام ابوالفضل عامري، امامان جمعه شهرهاي کلاله، گاليکش، گنبد، آزادشهر، علي آباد، دوزين، روحانيون استان، اساتيد حوزه علميه قم، مسئولان شهرستان مينودشت، هيئت هاي مذهبي و جمع کثيري از مردم شهرستان مينودشت حضور داشتند.

نويسنده : رقيه بشارت نيا


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.