حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : هيچ بنده اى عالم نباشد تا اين كه به بالا دست خود حسد نبرد و زير دست خود را خوار نشمارد.


» » » » مصرف بی‌رویه گاز بازسازی مناطق سیل‌زده گلستان را مختل می‌کند

استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز از مردم خواست برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه سیمان و کوره‌های آجرپزی استان به عنوان مراکز اصلی تامین کننده مصالح ساختمانی مناطق سیل‌زده، در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

...

کاوش نیوز: به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق شناس در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان اظهار داشت: کاهش دمای روزهای اخیر گلستان موجب افزایش مصرف گاز مشترکان خانگی شده که باید با اطلاع رسانی مناسب از تداوم این مصارف جلوگیری کرد.

وی بیان کرد: برای تامین مصارف گاز خانگی مجبور به تعطیلی کارخانه سیمان و کوره های آجرپزی هستیم که اگر این اتفاق بیفتد، تامین مصالح ساختمانی برای ساخت و تکمیل خانه های احداثی سیل زدگان دچار مشکل و وقفه خواهد شد.

استاندار گلستان افزود: کاهش حداکثر ۱۰ درصدی مصرف گاز خانگی از تعطیلی این واحدها جلوگیری کرده و مانع از ایجاد خلل در روند بازسازی مناطق سیل زده خواهد شد.

بین ۷۴ تا ۳۵۳ میلی متر باران در ۲۷ و ۲۸ اسفند ۹۷ و بیشتر در شرق گلستان و شهرستانهای گالیکش، مینودشت، کلاله و رامیان بارید که پس از سرریز کردن سدهای بوستان و گلستان ابتدا گنبدکاووس را دچار مشکل کرد و در ادامه حجم آب ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعبی، شهرستان‌های آق قلا و گمیشان در غرب گلستان را به زیر آب برد و ۱۱ نفر از گلستانی ها را به کام مرگ کشاند.

به گفته استاندار گلستان تاکنون از محل منابع بانکی و تملک دارایی این استان، دولت ۲۰ هزار میلیارد ریال برای خسارات سیل به آسیب‌دیدگان این حادثه قهری پرداخت کرد.

حق شناس اظهار داشت: در سیل ابتدای سال گلستان ۲۱ هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده و یا خسارت دید که ۱۴ هزار واحد تاکنون تعمیر و روند خانه های نیازمند نوسازی با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال انجام است که تلاش می کنیم همه این خانه ها تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری برسد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.