حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نه من و نه گویندگان قبل از من کلمه ای پر محتوا همانند لا اله الا الله نگفته ایم.


» » » » مردم در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی حضور گسترده داشته باشند

امام جمعه گنبدکاووس در شرق استان گلستان از آحاد مختلف مردم ایران اسلامی بویژه مردم شیعه و سنی این شهرستان مرزی درخواست کرد در مراسم‌ بزرگداشت حماسه ملی ۹ دی، حضوری پرشور و گسترده داشته‌باشند.

...

کاوش نیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ترابی در خطبه‌ دوم نمازجمعه این هفته مردم گنبدکاووس اظهار داشت: حماسه ۹ دی ۱۳۸۸ که به نماد برون رفت از فتنه تبدیل شد، نه تنها نبایستی فراموش شود بلکه گروه‌های مختلف مردم بایستی پرشورتر و گسترده‌تر از قبل در صحنه حضور یابند.

وی تصریح کرد: حضور پرشور همراه با بصیرت و ولایتمداری در صحنه‌های مختلف انقلاب، تضمین کننده پیروزی جبهه حق و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی و نیز حمایت و تبعیت از رهبری و راه برون رفت از مشکلات است که بایستی مورد توجه همگان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام ترابی اضافه کرد که امسال مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در گنبدکاووس، در مسجد قائمیه این شهر برگزار می‌شود و علاوه بر آن مراسم استانی این حماسه ماندگار ویژه اهل سنت گلستان نیز روز هشتم دی در شهر مرزی اینچه برون این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی به حماسه ۱۲ دی سال ۱۳۵۷ مردم گنبدکاووس که در آن تعدادی از جوانان این شهرستان برای حمایت از مردم گالیکش جان خود را نثار کردند نیز اشاره کرد و پیشنهاد داد که این روز که تجلی   انقلابی‌گری مردم گنبدکاووس است، به نام روز گنبد نامگذاری شود.

خطیب جمعه گنبدکاووس با ابراز گله‌مندی از مردم و مسوولان گالیکش برای نامگذاری حماسه ۱۲ دی مردم گنبدکاووس به نام روز گالیکش، ادامه داد که درست نیست حماسه‌ای که توسط جوانان گنبدی خلق شده، به نام شهر دیگری نامگذاری شود.

حجت‌الاسلام ترابی با تبریک در پیش بودن ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، گفت که شغل پرستاری و سختی کار این عزیزان کمتر از جایگاه معلمی نیست و پرستاران نیز در نزد مردم جایگاه اجتماعی والایی دارند.

وی همچنین با اشاره به سخنان چندی پیش رهبری انقلاب در جمع اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای استان هرمزگان، بر ضرورت توجه جدی مسوولان و گروه‌های مختلف مردم، به نماد و نشان‌سازی یاد و خاطره شهیدان، به عنوان برترین نماد انقلاب اسلامی در جامعه تاکید کرد.

امام جمعه گنبدکاووس به مانور مشترک دریایی ایران، چین و روسیه که از امروز در آب‌های اقیانوس هند و دریای عمان شروع می‌شود، اشاره کرد و گفت: این مانور یک پیام روشن برای کشورهای منطقه دارد و آن این است که تامین امنیت خلیج فارس تنها برعهده کشورهای منطقه است و نباید اجازه دهند تا بیگانگان به بهانه تامین امنیت وارد منطقه شوند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.