حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : سخن طيّب و پاكيزه را از هر كه گفت بگيريد ، اگرچه او خود ، بدان عمل نكند.


» » » » طرح‌های نوآورانه دانشجویان تا رسیدن به اختراع مورد حمایت قرار می‌گیرد

 طرح‌های نوآورانه دانشجویان تا رسیدن به اختراع مورد حمایت قرار می‌گیرد معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی گفت: سازمان بسیج دانشجویی برنامه‌های منسجمی جهت حمایت از ابتکارات و اختراعات دانشجویان دارد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: محمدمهدی نیازمند درباره اقدامات سازمان بسیج دانشجویی جهت حمایت از طرح‌های نوآورانه دانشجویان اظهار داشت: بسیج دانشجویی در قالب مراکز تحقیقاتی خود زمینه سازماندهی نخبگان دانشجویی و اختراعات آنان را فراهم می‌سازد.

 معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه خروجی کار این مراکز حمایت از محصولات و اختراعات دانشجویان است افزود: با شکل‌گیری این مراکز ظرفیت‌های خوبی در حمایت از دانشجویان به‌وجود آمد تا محصولات نوآورانه دانشجویان مورد حمایت‌های لازم قرار گیرد.

نیازمند خاطرنشان کرد: سازمان بسیج دانشجویی به عنوان یک قشر تسهیل‌گر در جهت اتصال دانشجویان به سایر نهادهایی که بتوانند دانشجویان و ایده‌های نوآورانه آنان را مورد حمایت قرار دهند برنامه‌های منسجمی دارد و امیدواریم این امر با سازماندهی دانشجویان توسعه یابد.

وی درباره اقدامات سازمان بسیج دانشجویی در راستای مقابله با فساد به‌ویژه تخلفات نمایندگان گفت: یکی از رسالت‌های بسیار مهم نمایندگان مجلس پیگیری امورات کلان نظیر بررسی لایحه بودجه، لوایح و طرح‌ها و پیگیری در جهت حل مشکلات مردم است و باید در این حوزه با اهتمام جدی ورود کنند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه گیلان با بیان اینکه این مأموریت‌ها نیاز به تمرکز و دقت بسیار دارد افزود: بنابراین ورود به فضای قبیله‌گرایی سیاسی و یا چانه‌زنی برای پیگیری منافع نمایندگان جهت موفقیت در دوره‌های بعدی انتخابات، در انجام این مأموریت خلل ایجاد می‌کند‌.

نیازمند با اشاره‌ به دخالت برخی از نمایندگان مجلس در عزل و نصب مدیران ابراز داشت: برخی از نمایندگان معتقدند عده‌ای از افراد به سبب وابستگی به آنان هستند می‌توانند مشکلات را برطرف کنند که این تعابیر و نظیر این اقدامات آن‌ها را از دقت در مأموریت‌های اصلی خود باز می‌دارد.

معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی با تأکید بر اینکه باید در این حوزه نظارت‌های جدی و لازم انجام گیرد عنوان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت رعایت تقوای سیاسی را در پیش بگیرند.

وی با بیان اینکه امیدواریم نمایندگان مجلس بتوانند رسالت خود که همان قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین است را به خوبی انجام دهند اظهار داشت: رویکردهایی نظیر قبیله‌گرایی‌های سیاسی و یا عدم رعایت تقوای سیاسی ممکن است بر اعمال نظارت آنان به عنوان نماینده اثرگذار باشد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه استان گیلان خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با همکاری دولت ضمن ایفای نقش خود به عنوان یک نماینده، جهت مطالبه‌گری برای حل مشکلات، نظارت بر کم‌کاری‌ها و ریل‌گذاری درست در جهت پیش برد اهداف نظام، زمینه‌های پیش‌برد اهداف توسعه‌ای را در سطح کشور فراهم کنند.

نیازمند گفت: در این راستا بسیج دانشجویی در قالب جلساتی تحت عنوان صدای ملت این موارد را به نمایندگان گوشزد می‌کند و در شهرستان‌ها نیز بسیج دانشجویی نسبت به تخلفاتی که توسط برخی از نمایندگان مجلس انجام می‌شود مطالبه‌گری داشته و تلاش می‌کند به عنوان یک حلقه میانی صدای مردم باشد و مردم را در جریان این امور قرار دهد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.