حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : کسی که از گناه توبه کرده مانند کسی است که گناه نکرده است.


» » » » صادرات ۳۲ میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی گیلان صادرات ۳۲ میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی گیلان

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گیلان از صادرات ۳۲ میلیون دلاری از طریق شرکت های تعاونی استان خبر داد.

...

کاوش نیوز: عباس علیزاده در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان در رشت افزود: این میزان صادرات،  توسط ۱۷ شرکت تعاونی  استان  طی سال گذشته انجام شده که به نسبت سال ۹۶،  ۸۰ درصد افزایش داریم.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته تعاون و با  تبریک به دست اندرکاران این بخش با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در بخش تعاون   افزود: با اهتمام انجام شده، در سال گذشته ۱۲۰ شرکت تعاونی جدید با یک هزار و ۴۰۰ عضو تشکیل و یک هزار و ۷۰۶ فرصت شغلی  برای تعاون گران ایجاد شد.

وی تصریح کرد: ۷۲ شرکت تعاونی در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی درخواست وام و تسهیلات در سامانه ها ثبت نام کرده اند که ۳۸ طرح انها مورد موافقت بانک ها قرار گرفت و  ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

علیزاده با بیان اینکه  سال گذشته سه هزار نفر از اصناف خرد در قالب تعاونی های مصرف نیاز ساماندهی شدند، اظهار کرد:  قریب به دو هزار و ۵۰۰ شرکت تعاونی فعال در استان با اشتغال ۳۲ هزار نفر و سرمایه ۸۳۸ میلیارد تومان  مشغول فعالیت هستند .

وی تعداد اعضای شرکت های تعاونی استان به استثنای شرکت تعاونی سهام عدالت را ۲۲۴ هزار نفر  عنوان و بیان کرد: ۱۷  اتحادیه استانی با ۴۱۰ شرکت زیر مجموعه  داریم .

وی با اشاره به رویکرد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: یکی از جاهایی که می تواند اقتصاد مقاومتی در آنها تجلی پیدا کند، شرکت های تعاونی توسعه و عمران است که در سال ۹۷ پنج شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان  تشکیل شد و  اکنون مراحل ثبت خود را سپری می کنند .

وی اضافه کرد: با  تشکیل این شرکت تعاونی بسیاری از کارهای پیمانکاری پروژه های عمرانی آن شهرستان به دست مردم اجرا و نظارت می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان  شرکت های تعاونی دانش بنیان را جزو شرکت های تعاونی حائز اهمیت دانست و گفت: شرکت های دانش بنیان گیلان طی دو سال گذشته پویا بوده و برخی از آنها جزو تعاونی های برتر استان هستند.

وی با اشاره به توزیع کالاهای مصرفی همچون گوشت برای نیازمندان و در برخی مشاغل  در استان از طریق شرکت های تعاونی اظهار کرد: یکصد شرکت تعاونی در استان در توزیع کالاهای مصرفی مردم نقش دارند.

علیزاده گفت: صید در دریای خزر نیز توسط چهار هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۵۱ شرکت تعاونی انجام می شود ضمن اینکه عمده پرورش ماهیان خاویاری نیز در استان توسط شرکت های تعاونی  انجام می شود.

وی با بیان اینکه ۷۰  درصد حمل و نقل درون و برون شهری توسط ۱۱۳ شرکت تعاونی به مردم خدمات داده می شود، تصریح کرد: عمده و بزرگترین مراکز تشخیص طبی و ام ار آی و سی تی اسکن توسط شرکت های تعاونی است.

وی گفت: سال گذشته ۲۵ تعاونی با پنج هزار عضو قریب به ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات به اعضا دادند ضمن اینکه از ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر که قرار بود تعاونی ها  تحویل دهند ، در قالب ۱۳۲ شرکت تعاونی ، ۱۲ هزار واحد تحویل داده شده و مابقی تا پایان امسال تحویل متقاضیان می شود.

علیزاده گفت: در خصوص توجه به روستاها ، ۳۱ تعاونی جدید در حوزه های روستایی تشکیل دادیم و ۶۹ تعاونی که  از قبل در روستاها بودند را نیز به روز رسانی کردیم.

وی با بیان اینکه ۲۶۵  تعاونی در گیلان منحصر به بانوان است، افزود: ۱۸ درصد تعاونی ها مربوط به بانوان است و افزون بر ۴۳ هزار نفر از بانوان گیلانی عضو شرکت های تعاونی هستند.

وی  به  تعاونی های کارگری نیز اشاره و بیان کرد:  ۳۱ هزار و ۳۰۹ نفر کارگاه داریم که یک هزار و ۵۰۰ تعاونی کارگری هستند.

 

۱۲ طرح تعاونی با اشتغالزایی ۱۲۰ نفر در هفته تعاون درگیلان به بهره برداری می رسد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان همچنین از بهره برداری از ۱۲ طرح  در حوزه تعاونی در هفته تعاون در استان خبر داد و گفت: این طرح ها با تسهیلات یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی و ۲۰ میلیارد  تومان آورده اعضا به بهره برداری می رسد.

وی این پروژه ها را در زمینه های پرورش ماهی های گرم آبی، مرغ گوشتی ، مسکن تعاونی ها ، واحدهای بوم گردی ، فراوری و فرش عنوان و بیان کرد: با بهره برداری از این پروژه ها برای ۱۲۰ نفر اشتغالزایی مستقیم می شود؛ ضمن اینکه این پروژه ها  در شهرستان های سیاهکل، رودسر، آستانه اشرفیه، رشت، رودبار، صومعه سرا و فومن اجرا شده اند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.