حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : کسی که همت بر انجام کار خیری کرده در عمل به ان تسریع کند و آن را به تاخیر نیندازد.


» » » » دوران گردن کشی استکبار در منطقه به پایان رسیده است

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به توقیف نفت‌کش ایرانی توسط نیروهای انگلیسی گفت: دوران گردن کشی انگلیس و دیگر کشورهای استکباری در منطقه به پایان رسیده و هر جا که دست‌های جنایتکار آن‌ها بخواهد دست تجاوزی به‌سوی منافع ملت‌های منطقه دراز کند، از ریشه قطع خواهد شد.

...

کاوش نیوز: آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم افزود: روزگاری انگلیس حرف اول را در منطقه می‌زد اما امروز دوران تسلط آن‌ها در خلیج‌فارس و خاورمیانه به پایان رسیده است.

روز پنجشنبه هفته گذشته یک نفت‌کش حامل نفت ایران به شکل غیرقانونی توسط نیروی دریایی انگلیس در جبل‌الطارق، توقیف شد.

وی همچنین بیان کرد: در مسائل مربوط به ایران و آمریکا، تمام ملت‌ها و وجدان‌های بیدار و آگاه جهانی، حق را به ایران داده و هرروز بر تعداد شکست‌های آمریکا در مجامع بین‌المللی و انظار عمومی بشریت افزوده می‌شود.

اعرافی خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت اسلامی باقدرت در برابر جنایت‌ها و عهدشکنی‌های آمریکا و ایادی استکبار در منطقه خواهد ایستاد، شعله‌های خشم مسلمانان روزی دامن تمام خیانت‌کاران به امت اسلام را فرا خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: برخی از کشورهای معاند منطقه به‌تدریج به عمق شکست‌های خود در تقابل با ایران پی برده و به‌صورت پشت پرده و مخفیانه برای مذاکره و حل و فصل مشکلات منطقه به سران ایران پیغام می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به حبس درازمدت شیخ زکزاکی در زندان‌های کشور نیجریه بیان کرد: حوزه‌های علمیه و ملت رشید ایران نگران وضعیت شیخ زکزاکی و دیگر افراد محبوس در زندان‌های سعودی و بحرین هستند، عواقب هرگونه خطری در رابطه با شیخ زکزاکی متوجه دولت و ارتش نیجریه است.

شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه از سال ۱۳۹۴ در پی حمله نیروهای ارتش نیجریه به حسینیه بقیة‌الله در شهر زاریا بازداشت و زندانی شد. نیروهای امنیتی نیجریه سال ۹۳ سه فرزند شیخ زکزاکی را به شهادت رساندند.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه با اشاره به برخی از مولفه های بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: نظریه جمع بین نظام و انقلاب یکی از مولفه های اصلی این بیانیه است، روح انقلابی بودن باید در تمام قوانین و تصمیم‌گیری‌ها موردتوجه قرار بگیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در اواخر ماه بهمن ۹۷ در بیانیه‌ای خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.

وی همچنین اظهار کرد: در رابطه با مالیات و روی کار آمدن اقتصاد بدون نفت و اقتصاد پیش رو باید از فرار مالیاتی جلوگیری شود، اداره کل امور مالیاتی در اخذ مالیات نسبت به حقوق افراد متوسط جامعه اهتمام و همکاری بیشتری به خرج دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: سند عفاف و حجاب باید به نحو درستی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و به‌صورت کامل در سطح جامعه اجرا شود.

اعرافی گفت: زیرپاگذاشتن نمادهای عفاف و حجاب توسط مردان و زنان در سطح جامعه، زیربنای فروپاشی و نابودی جامعه اسلامی است.

امام‌جمعه قم بیان کرد: ادارات و دستگاه‌های دولتی، دستگاه‌های انتظامی و نظامی و مردم باید در توسعه و عمل به عفاف و حجاب اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی عنوان کرد: قم جایگاه ویژه‌ای در سطح بین‌المللی داشته و نباید اجازه داد که در این شهر مقدس قوانین و مقررات مربوط به عفاف و حجاب در آن زیر پا گذاشته شود.

وی همچنین بیان کرد: قبولی تمام اعمال انسان درگرو لقمه و نان حلال است و اعمال انسانی که از راه حرام تغذیه کرده باشد هرگز موردقبول درگاه الهی واقع نمی‌شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.