حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : به درستي كه من مرگ را جز سعادت نمي بينم و زندگي با ستمكاران را جز محنت نمي دانم.


» » » » انگلیس در جنگ اراده‌ها مقهور قدرت اسلام شد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به توقیف نفت‌کش انگلیس توسط رزمندگان اسلام، گفت: انگلیس که خودش نیز شیطان بزرگ است، امروز در جنگ اراده‌ها مقهور قدرت اسلام شده است.

...

کاوش نیوز: به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محمد یزدی در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم، افزود: ما توانستیم باقدرت کشتی آنان را نگه‌داریم و باید دانست که قدرت حاکمِ اسلام امروز این کشتی انگلیسی را متوقف کرده است.

تیرماه امسال نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنا به درخواست سازمان بندرها و امور کشتیرانی استان هرمزگان، کشتی انگلیس را به دلیل حادثه‌آفرینی، خاموش کردن سیستم موقعیت‌یاب و دفع پسماند نفتی توقیف کرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: یک روحانی نباید تشریفاتی باشد؛ ما برای زندگی و کسب عناوین دنیوی روحانی نشده‌ایم، بلکه برای هدایت مردم و تبلیغ و هدایت ایتام آل محمد (ع) روحانی شده‌ایم.

وی با انتقاد از برخی افراد که در حوزه به مباحث سکولار توجه دارند و در اصطلاح خودشان را از سیاست دور می‌کنند، گفت: فرق زیادی است بین آن طلبه‌ای که زیر نظر یک استاد انقلابی تحصیل می‌کند با طلبه‌ای که زیر نظر کسی که از سیاست و توجه به امور جامعه دوری می‌کند و نسبت به امور مسلمین و نظام اسلامی بی‌تفاوت است؛ چنین طلبه‌ای و چنین آخوند سکولاری اصلاً مضر به حال اسلام است.

آیت‌الله یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از ساخت‌وساز زیاد مسجد و مدرسه در کشور گفت: من عقیده ندارم که مدرسه و مسجد زیاد بسازیم، بلکه در درجه اول باید «مدرسه‌ای» و «مسجدی» ساخت نه صرف ایجاد یک ساختمان و بنای دینی، چراکه اگر مدارس خوب زیادی ساخته شود، اما طلبه‌ها در آن به‌خوبی درس نخوانند فایده‌ای ندارد.

وی افزود: هیچ‌کس در حوزه بدون تلاش و مجاهدت عالم و دانشمند نمی‌شود همان‌گونه که در سایر مشاغل نیز اگر کسی زحمت و تلاش نکند به‌جایی نمی‌رسد، لذا باید از فرصت عمر و جوانی و همچنین از نعمت وجود نظام اسلامی استفاده کرد و مجهز به سلاح علم و تقوا شد.

وی همچنین با اشاره به کمبودها و نواقص کشور در اوایل انقلاب اسلامی گفت: درگذشته ما هیچ‌چیز نداشتیم و برای تامین برخی از قطعات باید با چندین واسطه و به قیمت بالا خریداری می‌کردیم اما امروز به برکت اسلام و انقلاب همه‌چیز را خودمان در داخل می‌سازیم، امروز هم ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اگر درصدد براندازی نظام اسلامی است، اما توان این کار را ندارد لذا باید قدر این نظام و انقلاب را دانست و برای حفظ و حراست از آن تلاش کرد.

رئیس جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: همه باید بدانیم و آگاه باشیم که این انقلاب و نعمت‌ها به ارزانی به دست ما نیامده که به‌راحتی آن‌ها را از دست بدهیم؛ همچنین نباید با غفلت و کوتاهی زمینه‌ای را در کشور ایجاد کنیم که دشمن قسم‌خورده انقلاب و نظام و رهبری، طمع بورزد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.