حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی و فنا و با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل می شوید.


» » » » 113 هزار میلیارد تومان از بودجه 98 صرف معیشت مردم می شود

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: براساس لایحه بودجه سال آینده، 113 هزار میلیارد تومان از مجموع 407 هزار میلیارد تومان منابع پیش بینی شده، صرف معیشت و امور رفاهی مردم می شود.

...

کاوش نیوز: داوود محمدی با بیان اینکه صرف این مقدار از بودجه به امور معیشتی در شرایط فعلی را باید از نقاط قوت بودجه تهیه شده از جانب دولت دانست، افزود: همچنین پیش بینی شده تا 44 هزار میلیارد تومان از منابع بودجه 98 نیز در حوزه آموزش و پرورش مصرف شود و بودجه حوزه بهداشت و درمان و تقویت بنیه دفاعی کشور نیز به ترتیب 64 و 77 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان نسبت به افزایش 20 درصدی حقوق و دستمزد در لایحه بودجه 98 با توجه به تورم لجام گسیخته ماه های اخیر انتقاداتی داشتند، اظهار داشت: دولت در پاسخ به این موضوع اعلام کرده که 14 میلیارد دلار را با نرخ چهار هزار و 200 تومان برای تامین 25 قلم کالای اساسی مورد نیاز مردم بویژه اقشار ضعیف و متوسط در نظر گرفته است که این مهم می تواند تا حدودی به جبران فاصله دستمزدها و تورم کمک کند.

محمدی با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه میهن اسلامی، اظهار داشت: باید توجه داشت که بودجه سال 98 کشور با نگاه به شرایط موجود اقتصادی و تحریم ها لحاظ و تهیه شده است.

محمدی، اصلاح هدفمندی یارانه ها و در اختیار گذاشتن حذف سه دهک بالا و پردرآمد به استانداران را از نقاط قوت لایحه بودجه 98 دانست و گفت: منابع حاصل از این اقدام صرف کمک به تولید و اشتغال می شود، ضمن اینکه یارانه اقشار ضعیف و کم درآمد نه تنها کم نشده بلکه با ارایه بسته های حمایتی شاهد حمایت های بیشتری نیز از این قشر خواهیم بود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: علاوه بر اعتبارات پیش بینی شده در حوزه اشتغال، در بودجه 98 با اجازه مقام معظم رهبری یک میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی صرف حمایت از اشتغالزایی و تقویت این حوزه خواهد شد.

وی همچنین گفت: یکی از نقاط ضعف لایحه بودجه 98 ثابت ماندن میزان وام ازدواج جوانان است که معتقدیم با توجه به شرایط اقتصادی کشور این رقم باید افزایش یابد و پیگیر این موضوع در کمیسیون تلفیق هستیم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.