حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : آراستگی از اخلاق مومنان است.


» » » » پنجمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی در قزوین آغاز شد

 پنجمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی در قزوین آغاز شدپنجمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران به مناسبت بزرگداشت استاد ملک محمد قزوینی در پایتخت خوشنویسی ایران آغاز به کار کرد.

...

کاوش نیوز: مراسم افتتاحیه این جشنواره روز شنبه با حضور سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، زاهدی استاندار قزوین و جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر همزمان با هفته فرهنگی قزوین در سرای سعد السلطنه قزوین برگزار شد.

دبیر پنجمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی در این مراسم با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: با استقرار شورای پنجم طراوت و نشاط خاصی که با سالهای گذشته متفاوت است بر قزوین حاکم شده است.

اکبر اسکندری نژاد افزود: در این دوسالانه سرآمدان هنر خوشنویسی ایران در بوته داوری قرار می گیرند تا بهترین ها به جامعه هنری و علاقه مندان به هنر معرفی شوند.

وی افزود: برگزاری این دوسالانه همزمان با هفته فرهنگی قزوین فرصت خوبی برای احیا و معرفی هرچه بیشتر هنر خوشنویسی است.

پنجمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران در بخش‌های نستعلیق، شکسته‌ نستعلیق، نسخ و ثلث به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از برگزار می شود.

700 اثر به دبیرخانه پنجمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ارسال شده بود که 250 اثر در نمایشگاه پذیرفته شد.

از تعداد آثار پذیرفته شده 210 اثر در این جشنواره با یکدیگر رقابت می کنند و 40 اثر نیز از استادان خوشنویسی تنها به نمایش گذاشته می شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.