حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : محبوب ترین برادران نزد من کسی است که عیب های مرا به من هدیه دهد.


» » » » هفته دولت فرصتی برای بیان خدمات نظام است

 هفته دولت فرصتی برای بیان خدمات نظام استامام جمعه موقت قزوین گفت: هفته دولت که از امروز به مناسب سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر آغاز می شود فرصتی برای بیان خدمات دولت و نظام است.

...

کاوش نیوز: حجت الاسلام والمسلمین علی قابل در خطبه های نماز جمعه افزود: شهیدان رجایی و باهنر در مدت خدمت خود به گونه ای عمل کردند که برای دولتمردان در خدمت رسانی الگو شدند.

وی با بیان اینکه دولت و نظام خدمات مختلفی را در این 40 سال داشته اند، ادامه داد: استقلال، عزت، آزادی، حفظ تمامیت ارضی ، مردم سالاری ، رشد علمی ، قدرت نظامی و دفاعی، قطع وابستگی صد در صد در بسیاری زمینه ها از جمله خدمات نظام هستند و جاده سازی، اشتغالزایی، توسعه خطوط راه آهن، افزایش قدرت پول ملی ، بی نیاز کردن کشور از واردات گندم و نظیر آن خدمات دولت ها هستند.

وی گفت: ما وظیفه داریم از بسیاری خدمات دولتمردان تشکر و قدردانی کنیم ولی اگر گاهی تذکری داده می شود نباید مسئولان جبهه بگیرند که چرا برخلاف فرمایش مقام معظم رهبری شما دولت را نقد می کنید.

حجت الاسلام والمسلمین قابل گفت: انتقاد به معنی نادیده گرفتن خدمات نیست بلکه چون در بسیاری از مواقع انتظارات برآورده نشده است باید مشکلات را بیان کرد.

وی با بیان اینکه گاهی آمار ارائه شده در برخی حوزه ها مانند اشتغال زیر سئوال می رود افزود: مقام معظم رهبری نیز در برخی موارد تذکر و انتقاد کردند و در مسئله تحریم ها فرمودند بیشتر سوء مدیریت و یا نادانی بوده است.

امام جمعه موقت قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اقتصادی آمریکا گفت: رییس جمهور دیوانه آمریکا آنقدر لگدپرانی، رسوایی و مزاحمت برای مردم جهان از چین ، روسیه، ترکیه و ایران به وجود آورده است که به زودی تشت رسوایی وی به زمین افتاده و شرشان به خودشان بازخواهد گشت.

خطیب نماز جمعه شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش در خصوص دهه امامت و ولایت اظهار داشت: باید در این دهه تلاش کنیم به وجود امام علی( ع ) شناخت پیدا کنیم؛ کسی که به گونه ای حکومت کرد که حتی برگی از سر ظلم از دهان موری نگرفت.

حجت الاسلام و المسلمین قابل ادامه داد: علی (ع) کسی بود که در هنگام حکومت، در کوچه ها راه می افتاد تا شاید بتواند به مظلومی یاری برساند و کودکان یتیم را با تواضع تمام شاد سازد.

خطیب نماز جمعه شهر قزوین با اشاره به ولادت با سعادت امام هادی( ع ) اضافه کرد: آن حضرت در دوران امامت 33 ساله با چند تن از خلفای بنی عباس معاصر بودند و انواع شکنجه ها را از زندان تا تبعید تحمل کردند.

وی گفت:یکی از توهین و شکنجه های روحی متوکل در حق امام هادی ( ع ) تخریب قبر سید شهدا بود که برای ایشان بسیار تلخ بود.

امام جمعه موقت شهر قزوین در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: شهادت دادستان اول انقلاب مرحوم لاجوردی، سید علی اندرزگو ، مبارز متعهد مهدی عراقی و آیت الله حکیم رئیس مجلس اعلای عراق و شهادت فقهای گرانقدر مرحوم میرزا جواد ملکی تبریزی، آیت الله باقر آشتیانی، مرحوم میرزای شیرازی، آقا بزرگ تهرانی را باید در این هفته یاد کرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.